top of page

תשובה לרווית הכהניסטית

על אחד הפוסטים בפורום נתקבלה תגובה מאת רווית, וזה לשון התגובה:


אכן ממשלת רשע [כוונתה לממשלתו של ביבי הטמא שנזכרה ונדונה באותו הפוסט] בדיוק כמו קודמתה, החרדים גרועים, היותם דואגים לכסף, לישיבות ולא מוכנים לעשות למען הכלל, ועוד שלל סיבות שמנית: מתפרנסים מהתורה וכו'.


אבל ממשלת השמאל היא סדום ועמורה ובעד אויבנו. התורה אמרה שאסור להשאיר כנסיות בארץ-ישראל או כל עבודה-זרה, והשמאל הוא כופר, ובעד מצעדי תועבה ובעד אויבנו הערבים. שתי הממשלות גרועות לעם-ישראל, הדרך הנכונה היא הדרך של כהנא, שיהודי יאמר: אני מכיר רק בחוקי התורה, ולעשות כל מה שניתן להגיע להקמת סנהדרין בארץ-ישראל.


אנשי השמאל בעד להביא גויים לארץ ישראל על ידי חוק השבות, שעל כל יהודי אחד מביאים שלושה גויים כך נכתב בדו"ח על חוק השבות.


האמת שעלינו להוקיע את שתי הממשלות ולבקש את מלכות בית דוד, אם אנחנו לא נעשה שום דבר לא יקרה כלום, לדוגמא, אם הדתיים היו עולים לארץ במאה הקודמת עם שאיפות להיגאל ולבנות מדינה הייתה לנו היום מדינה יהודית, ולא מדינת כל אזרחיה.


מדינה שהשמאל בעד פתיחת "טיב טעם", סופר ענק שמוכר חזיר ומטמא את ארצנו. גוי שחי בארץ-ישראל אסור לו למכור חזיר בארץ, והיום בכל פינה יש הכנסת חמץ בבתי חולים, וכו'.


עלינו לשאוף אך ורק למדינה יהודית ללא ערבים או נוצרים או בדואים בנגב. משנתו של הרב כהנא היא האמת, ובתור אנשי אמת מדוע אתם לא מקבלים את דבריו ומוקיעים רק את ממשלת הימין? כל ממשלות ישראל מושחתות ולוקחות את העם להרס וחורבן ועריות.


להלן תשובתי:


ובכן, תחילה אומר משהו כללי על כהנא המעפיל הרשע: כהנא הוא בדיוק כמו אותם רשעים אשר לאחר חטא המרגלים ביקשו בכוח להיכנס לארץ-ישראל. כלומר, עם-ישראל חטא בחטא חמור מאד, נגזרה עליו כליה, ולא רק שהם לא שבו בתשובה, להיפך! הם ביקשו לקבל את כל הטוב באמצעות פעולה כוחנית שמורדת ברצון ה' ובַעונש שה' יתעלה השית עליהם ברוב רשעם ועוונם. וזהו בדיוק כהנא הרשע, עם-ישראל אינו ראוי למשול כרגע בארץ-ישראל ביד תקיפה בעיקר בגלל שהדתיים האורתודוקסים, וכהנא הרשע ביניהם, הולכים בדרכי חושך ואפלה, מתעים את עם-ישראל אחרי ההבל, והופכים את תורת האלהים לקורדום חוצבים פרו-נוצרי. ובמילים אחרות, כהנא תבע מה' יתעלה שייתן לו שלטון תקיף של ישראל על אומות העולם, בעוד שהוא הולך בדרכי מינות ומדוחים! בדיוק כמו המעפילים לאחר חטא העגל!


והנה הפסוקים לפניכם, תחילה מספר במדבר ולאחר-מכן מספר דברים:


"וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֶל כָּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּתְאַבְּלוּ הָעָם מְאֹד, וַיַּשְׁכִּמוּ בַבֹּקֶר וַיַּעֲלוּ אֶל רֹאשׁ הָהָר לֵאמֹר הִנֶּנּוּ וְעָלִינוּ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר יְיָ כִּי חָטָאנוּ, וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לָמָּה זֶּה אַתֶּם עֹבְרִים אֶת פִּי יְיָ וְהִוא לֹא תִצְלָח, אַל תַּעֲלוּ כִּי אֵין יְיָ בְּקִרְבְּכֶם וְלֹא תִּנָּגְפוּ לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם, כִּי הָעֲמָלֵקִי וְהַכְּנַעֲנִי שָׁם לִפְנֵיכֶם וּנְפַלְתֶּם בֶּחָרֶב כִּי עַל כֵּן שַׁבְתֶּם מֵאַחֲרֵי יְיָ וְלֹא יִהְיֶה יְיָ עִמָּכֶם, וַיַּעְפִּלוּ [ושם תרגם אונקלוס: 'וְאַרְשַׁעוּּ'] לַעֲלוֹת אֶל רֹאשׁ הָהָר וַאֲרוֹן בְּרִית יְיָ וּמֹשֶׁה לֹא מָשׁוּ מִקֶּרֶב הַמַּחֲנֶה, וַיֵּרֶד הָעֲמָלֵקִי וְהַכְּנַעֲנִי הַיֹּשֵׁב בָּהָר הַהוּא וַיַּכּוּם וַיַּכְּתוּם עַד הַחָרְמָה" (במ' יד).


"וַתַּעֲנוּ וַתֹּאמְרוּ אֵלַי חָטָאנוּ לַייָ אֲנַחְנוּ נַעֲלֶה וְנִלְחַמְנוּ כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּנוּ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וַתַּחְגְּרוּ אִישׁ אֶת כְּלֵי מִלְחַמְתּוֹ וַתָּהִינוּ לַעֲלֹת הָהָרָה, וַיֹּאמֶר יְיָ אֵלַי אֱמֹר לָהֶם לֹא תַעֲלוּ וְלֹא תִלָּחֲמוּ כִּי אֵינֶנִּי בְּקִרְבְּכֶם וְלֹא תִּנָּגְפוּ לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם, וָאֲדַבֵּר אֲלֵיכֶם וְלֹא שְׁמַעְתֶּם וַתַּמְרוּ אֶת פִּי יְיָ וַתָּזִדוּ וַתַּעֲלוּ הָהָרָה, וַיֵּצֵא הָאֱמֹרִי הַיֹּשֵׁב בָּהָר הַהוּא לִקְרַאתְכֶם וַיִּרְדְּפוּ אֶתְכֶם כַּאֲשֶׁר תַּעֲשֶׂינָה הַדְּבֹרִים וַיַּכְּתוּ אֶתְכֶם בְּשֵׂעִיר עַד חָרְמָה" (דב' א).


ועתה לשאר הדברים שכתבת:


1) "אבל ממשלת השמאל היא סדום ועמורה, ובעד אויבנו".


ממשלת השמאל אינה דורסת את דרך האמת, בניגוד לדת המינות האורתודוקסית. ממשלת השמאל מאפשרת לדת האמת לצמוח בקרבה ואינה חונקת ומרוצצת אותה כמו שעושים האורתודוקסים הדורסניים. כמו כן, הקפיטליזם החזירי עלה מאד דווקא בעשרות שנות הימין, לא בשנות השמאל, כלומר, העשרת בעלי ההון והגדלת הפערים בין עניים לעשירים התרחבה מאד דווקא בתקופת הימין, לא בתקופת השמאל. לעומת הימין, השמאל הוא סוציאליסטי ודואג הרבה יותר לשכבות החלשות מאשר הימין, כך שבבחינה המהותית ביותר, והיא רווחתו הכלכלית של העם, הימין המושחת הרבה יותר קרוב לסדום ועמורה מאשר השמאל.


כמו כן, השמאל לא בעד אויבנו, מי העביר מזוודות של מיליוני דולרים לחמאס? מי ביצע את ההתנתקות? מי שחרר אלפי מחבלים? מי מאפשר לחמאס לענות את תושבי שדרות והדרום? מי מסר את חברון לפלסטינאים? מי מסרב עתה לפנות את חאן אל אחמר? מי מסר את סיני? ועוד פעולות רופסות לאין מספר... ולעומת זאת, מי כבש את סיני? מי כבש את ירושלים? מי כבש את רמת הגולן? מי פיתח רבות את צה"ל והביאו להיות צבא חזק? מי נלחם בזירות הדיפלומטיות הבינלאומיות בעבור ארץ-ישראל? ועוד. קצרו של דבר, הראייה שלך היא ראייה מאד מסולפת, ממש כמו של ילדה קטנה ששטפו לה את המוח בהסתה חמורה מאד. איני אומר שהשמאל קרוב לשלמות, אבל הוא עשה המון דברים מאד-מאד טובים לביטחונה של ישראל, פי אלף מהימין המזויף של ביבי או מהימין המרושע והפשיסטי של כהנא שר"י.


2) "התורה אמרה שאסור להשאיר כנסיות בארץ ישראל או כל עבודה-זרה, והשמאל הוא כופר, ובעד מצעדי תועבה ובעד אויבנו הערבים".


אכן אסור להשאיר כנסיות וכו', אך קודם לכך יש להשיב את עם-ישראל לדרך האמת. כלומר, אי אפשר לעשות פעולות כל-כך קיצוניות ללא החזרת עם-ישראל לאלהיו תחילה. וזה מה שכהנא הטיפש והרשע לא הבין, הקב"ה לא ייתן לעם-ישראל את הזכות והעונג להסיר עבודה-זרה ומחבלים רשעים וארורים מן הארץ, טרם שעם-ישראל יהיה ראוי לכך. כהנא ביקש לזכות בדבר שהוא לא ראוי לו, דהיינו להחזיק במינותו ויחד-עם-זאת להיות שולט ביד תקיפה.


לגבי השמאל הכופר, זה נכון שיש בקרבם כופרים רבים, אך הם אינם משחיתים את דת משה היקרה, ואם הייתה לפניהם דת אמת, לא דת אורתודוקסית, פגאנית, מכוערת ופרימיטיבית, יש סיכוי די טוב שרבים מקרבם היו מתקרבים לדת, רק מיעוט הם אתאיסטים גמורים.


לגבי מצעדי התועבה, לא כל השמאל בעד מצעדי תועבה, ויש להט"בים רבים מקרב החרדים והדתיים. ואף שאנכי מתנגד נחרצות למצעדי התועבה הנגעלה הזו – עדיין, מכלול הרשעות של השמאל קטן יותר מאשר מכלול המינות וחילול-שם-שמים שאצל הדתיים והחרדים.


3) "שתי הממשלות גרועות לעם-ישראל, הדרך הנכונה היא הדרך של כהנא, שיהודי יאמר: אני מכיר רק בחוקי התורה, ולעשות כל מה שניתן להגיע להקמת סנהדרין בארץ-ישראל".


ובכן, ממשלת הימין והחרדים המינים גרועה בהרבה מממשלת השמאל, מפני שהחרדים המינים יחד עם הפשיסטים, זוממים לכפות את דרכם על כלל עם-ישראל, בניגוד לשמאל. כלומר, הימין הפשיסטי יחד עם החרדים המינים תובעים להחריב את דרך האמת ולהפוך את מדינת-ישראל למדינת עולם שלישי מושחת ופגאני. בדרך זו יושחתו כל ההישגים שהשגנו עד עתה בשבעים וחמש שנות קיומה של מדינת-ישראל, והתשתית לכינון ממלכת כהנים וגוי קדוש תיהרס. ויתרה מזאת, מדינת-ישראל לא תצליח להתקיים בדרך הזו במזרח-התיכון.


ובל נשכח שדווקא ממשלת השמאל הציבה בראשה ראש-ממשלה חובש כיפה ומניח תפילין, ודווקא ממשלת הימין היא הראשונה שהעמידה הומו מכוער כשר המשפטים, ולאחר-מכן כיושב ראש הכנסת! השמאל דווקא הסתיר וכיסה על ההומואים והסוטים שבקרבו.


לגבי כהנא, הדרך של כהנא היא לא הדרך הנכונה, אין לו שום דרך אמיתית, הוא לא הטיף להשיב את עם-ישראל לדרך האמת: לא מבחינה השקפתית ולא מבחינה הלכתית, שהרי הוא תעה ולעה בדת אורתודוקסית פרו-נוצרית מטונפת, כמו כל הכומרים השכירים רודפי הבצע. בנוסף לכך הוא היה טרוריסט כאמור – מאותם אלה אשר לאחר חטא המרגלים ביקשו בכוח להיכנס לארץ-ישראל. הוא לא הבין שהוא לא ראוי ושהוא חוטא ורשע, וביקש בכוח להכריח את האלהים להישמע לרצונו, ואף חשב שבאמצעות פעולות כוחניות הוא ישיג את מבוקשו. וכמו שסופם של המעפילים לאחר חטא העגל היה מוות, כך היה סופו של כהנא הרשע.


4) "אנשי השמאל בעד להביא גויים לארץ-ישראל על ידי חוק השבות, שעל כל יהודי אחד מביאים שלושה גויים כך נכתב בדוח על חוק השבות".


אני מסכים שיש לערוך שינויים בחוק השבות, אך כאמור, אין בזה סכנה קיומית למדינת ישראל כמו: השחתת הדת והמדע על-ידי הדתיים האורתודוקסים, חילול-שם-השמים אשר בידם, וזממם להפוך את מדינת-ישראל למדינה חשוכה, פרימיטיבית ופשיסטית – זו סכנה קיומית.


5) "האמת שעלינו להוקיע את שתי הממשלות ולבקש את מלכות בית דוד, אם אנחנו לא נעשה שום דבר לא יקרה כלום. לדוגמא, אם הדתיים היו עולים לארץ במאה הקודמת עם שאיפות להיגאל ולבנות מדינה הייתה לנו היום מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה".


את טועה מאד, יש להוקיע את המינים הרבה לפני שמוקיעים את הגויים, מפני שדינם של המינים גרוע וחמור בהרבה מדינם של הגויים. חסר לך ידע הלכתי ומחשבתי רב מאד, ויש לך אפשרות ללמוד, אם תרצי להסיר מקרבך את טינופי ההזיות מנת חלקך. כמו כן, אין שום דרך להקים את מלכות בית דוד טרם שנשיב את עם-ישראל לאלוהיו, כלומר לדרך האמת, ואת זאת בדיוק אנחנו עושים באור הרמב"ם. לעומת זאת, את עושה את ההיפך! את מרחיקה את עם-ישראל ממלכות בית דוד, שהרי בהפצת שקרים את מרחיקה את עם-ישראל מדרך האמת.


כמו כן, את צריכה לשאול את עצמך: מדוע הדתיים לא עלו לארץ בהמוניהם במאה הקודמת לפני השואה? ובכן, השבתי על-כך במאמר על השואה: הם היו שקועים בדת האורתודוקסית הפגאנית הכעורה, עד-כדי-כך שאלמלא ייסורי האימים האיומים, הם לא היו עולים לארץ!


6) "מדינה שהשמאל בעד פתיחת 'טיב טעם', סופר ענק שמוכר חזיר ומטמא את ארצנו. גוי שחי בארץ ישראל אסור לו למכור חזיר בארץ, והיום בכל פינה הכנסת חמץ בבתי חולים, וכו'".


ובכן, חילול-שם-שמים בהריסת הדת חמור אלף מונים מאשר מכירת חזיר. וטרם שעוקרים מכירת חזיר יש לעקור עבודה-זרה, ואם אינך מבינה את ההבדל שבין עבודה-זרה למכירת חזיר סימן שאינך יודעת מאומה על חומרת העבודה-הזרה, ולא על הציר שעליו כל התורה כולה סובבת עליו, ולא על יסודות הדת שבלעדי סבירתם ואימוצם – האדם אינו חלק מישראל.


והוא הדין לחמץ.


7) "עלינו לשאוף אך ורק למדינה יהודית ללא ערבים או נוצרים או בדואים בנגב, משנתו של הרב כהנא היא האמת, ובתור אנשי אמת מדוע אתם לא מקבלים את דבריו ומוקיעים רק את ממשלת הימין? כל ממשלות ישראל מושחתות ולוקחות את העם להרס וחורבן ועריות".


משנתו הפגאנית והפשיסטית של כהנא הרשע אינה אמת כלל, חוקי התורה שכהנא החזיק בהם היו חוקים אורתודוקסים פרו-נוצרים מושחתים, רחוקים מהאמת. ולכן, כל קשר בינו לבין דרך האמת הוא מקרי בהחלט. מסיבה זו אין אנו מקבלים את דבריו ואף מוקיעים אותו.


זאת ועוד, אנחנו כן שואפים למדינה יהודית, דהיינו לכינון ממלכת כהנים וגוי קדוש, אך דרכו של כהנא, לא רק שלא תקדם אותנו לכינונה, אלא תרחיק אותנו מהייעוד הנשגב הזה.


8) "כל ממשלות ישראל מושחתות ולוקחות את העם להרס וחורבן ועריות".


ובכן, כבר הסברתי שיש מדרג בשחיתות. ומי שלוקח את העם להרס ולחורבן ולעריות בשם הדת חמור אלף מונים ממי שעושה כן בשם רדיפה אחר התאוות בלבד.


קצרו של דבר:


א) לומר על כהנא השקרן, המושחת והרשע שלא ידע את ה', שהוא הטיף לקיים את "חוקי התורה" זה שקר חמור; ב) כדי להקים סנהדרין-אמת יש לשוב לדרך האמת מבחינה מחשבתית והלכתית; ג) ממשלת הימין המושחת של ביבי והחרדים היא שפל הטומאה, לא ניתן להגיע עמה לממלכת כהנים וגוי קדוש, היא ממשלה דורסנית ופשיסטית. לעומת זאת, עם השמאל ניתן, מכיוון שהוא מטיף לסובלנות ולחופש דעות, ואף לומד מדעים ומשכיל.


הערה אחרונה, קרוב לוודאי שהדברים שכתבתי לא ישכנעו אותך. ולכן, אבקש ממך לא להפיץ יותר את שקריו של כהנא באתר אור הרמב"ם. נסכים על-כך שאין הסכמה. תודה.


***

וראיתי לנכון לצרף תגובה נוספת שכתבה רווית (תגובה שקדמה לתגובה לעיל), על המאמר: "מדוע החרדים אינם לומדים תנ"ך", והנה לפניכם תגובתה ולאחריה תשובתי:


"קראתי את המאמר וניכרים דברי אמת: בחשיבות הנביאים ובערך ארץ-ישראל, אך מדוע לא זכינו להוקיע גם את כל הציונים הארורים שעלו לארץ, לא על מנת להושיע את עמם, כמו גדעון או אהוד-בן-גרא או שמגר, אלא להחטיא את העם בדת הקומוניסטים והסוציאליסטים וכו', וכל השקר שהלעיטו את ההמונים החרדים הטועים – אמת. אבל הציונות היא ארורה שהיא היפך התורה, וכל מה שהיא הביאה זה הרס הדת, והמליכו את החרדים בתור דת האמת ונתנו מעמד וכוח לרבני השקר, כוח עצום ורב. ואילו הרב כהנא, שהאמין בכל כוחו בארץ-ישראל וברמב"ם, והיחיד מכל חברי כנסת המינים שהכריז שהוא נשבע אמונים רק לתורתנו, עלינו ללכת בדרך של כהנא כלפי המדינה. אנחנו מאמינים בתורה ובארץ-ישראל, וברמב"ם בדרכו בפירוש חז"ל, אבל עלינו להוקיע את הציונים לא פחות מאשר את החרדים, הם שניהם כופרים בתורה".


לצערי את שוגה בדברייך וגם נעלמו מעינייך הבחנות חשובות, ואסביר:


1) טענת שהציונים עלו לארץ "לא על מנת להושיע את עמם", אלא על-מנת "להחטיא את העם בדת הקומוניסטים והסוציאליסטים". ובכן, הציונים עלו לארץ בראש ובראשונה כדי להושיע את עמם, שהרי מדינת ישראל קמה אך ורק בעקבות השואה הנוראה. כמו כן, יש מרחק עצום בין הציונים שהיו באותם הימים לציונים שיש בימינו. הציונים של ימינו אינם מבקשים להחדיר שום דת קומוניסטית או סוציאליסטית, רובם המכריע ואף המוחץ מבקשים לחיות את חייהם בשקט ובשלווה, ומאפשרים לכל יהודי לחיות בכל אמונה ודת שיבחר.


2) עוד טענת שהציונות היא "היפך התורה", ובכן, שקר וכזב, הציונות רוממה אולי את היסוד החשוב ביותר בתורה, והוא: קידוש ארץ-ישראל! על עוון הוצאת דיבת הארץ רעה נענש עם-ישראל בכליה מוחלטת, להבדיל מעוון חטא העגל שרק חלקים מהעם נענשו בכליה.


3) עוד טענת שהציונות היא "הרס הדת", ובכן, אולי פעם הציונות נלחמה בדת, אך בימינו גם בקיבוצים הקיצוניים ביותר יש בתי כנסיות, וכאמור, כל הציונים בימינו מבקשים לחיות חיי שקט ושלווה, ואינם מבקשים להחריב את הדת. להיפך, הם הסכימו שיעמוד בראשם איש דתי עם כיפה ומניח תפילין! וברובם הגדול מכבדים את הדת כל עוד היא אינה נכפית עליהם.


4) עוד טענת שהציונות "המליכו את החרדים בתור דת האמת ונתנו מעמד וכוח לרבני השקר, כוח עצום ורב". ובכן, נכון להיום ואף לעשרות השנים האחרונות, המפלגות הציוניות נלחמות בתרבות השקר האורתודוקסי. מי שמשמש היום כפטרון של האורתודוקסים המינים הוא ביבי ומפלגת הליכוד המושחתת והארורה, אלמלא ביבי החרדים לא היו מתפשטים כך.


"צַדִּיק אַתָּה יְיָ כִּי אָרִיב אֵלֶיךָ אַךְ מִשְׁפָּטִים אֲדַבֵּר אוֹתָךְ: מַדּוּעַ דֶּרֶךְ רְשָׁעִים צָלֵחָה שָׁלוּ כָּל בֹּגְדֵי בָגֶד? נְטַעְתָּם גַּם שֹׁרָשׁוּ יֵלְכוּ גַּם עָשׂוּ פֶרִי קָרוֹב אַתָּה בְּפִיהֶם וְרָחוֹק מִכִּלְיוֹתֵיהֶם, וְאַתָּה יְיָ יְדַעְתָּנִי תִּרְאֵנִי וּבָחַנְתָּ לִבִּי אִתָּךְ הַתִּקֵם כְּצֹאן לְטִבְחָה וְהַקְדִּשֵׁם לְיוֹם הֲרֵגָה" (יר' יב, א–ג).


5) טענת שכהנא נשבע אמונים "רק לתורתנו". ובכן, כהנא לא נשבע אמונים לתורת משה, אלא לתורה אורתודוקסית מהובלת וכעורה שמסיתה ומדיחה את עמֵּנו לדרכי מינות. אין הבדל בין כהנא לחרדים המינים, למעט שאיפתו המטורפת להילחם בערבים בכל מחיר. ואין אנו בימים שבהם "יד ישראל תקיפה", כלומר, לפי ההלכה עלינו להתייחס בכבוד לערבים שנוהגים עמנו בכבוד ותורמים לשגשוגה ולהתפתחותה של ארץ-ישראל. ועל דרך האמת בעניין זה ראי: "האם חובה לנהוג בחמלה כלפי פליטים?", "האם חמלה ושוויון לַכֹּל הם ביטוי לאנושיות?".


6) עוד טענת שעלינו "להוקיע את הציונים לא פחות מאשר את החרדים, הם שניהם כופרים בתורה". ובכן, כבר הסברתי שהציונים של ימינו כלל אינם הציונים שאת מדברת עליהם. כמו כן, הציונים, דהיינו החילוניים של ימינו, כופרים בתורת שקר ופלסתר – היא התורה שמיוצגת על-ידי החרדים המינים. ולכן, אין לי צל של ספק, שאם תוצג בפניהם דרך האמת, אשר דוגלת בלימוד המדעים, בשירות בצה"ל ובשירות לאומי, באיסור המוחלט להפוך את תורת האלהים לקורדום חוצבים, במוסר אנושי, בצדק חברתי, ועוד – אין לי צל צילו של ספק שרובם המוחץ יחדלו מכפירתם המוצהרת בתורת משה, ובסתר ליבם ואף בפיהם יכבדו את תורת האמת.


"וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם כִּי הִוא חָכְמַתְכֶם וּבִינַתְכֶם לְעֵינֵי הָעַמִּים אֲשֶׁר יִשְׁמְעוּן אֵת כָּל הַחֻקִּים הָאֵלֶּה וְאָמְרוּ רַק עַם חָכָם וְנָבוֹן הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה" (דב' ד, ו).


תשובה לרווית הכהניסטית
.pdf
הורידו את PDF • 191KB

296 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page