top of page

אור הרמב"ם

ציבורי·132 חברים

'כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה'

כתב רבינו בהלכות ת"ת: "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם ובזה את התורה וכבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא. לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה: אמרו חכמים כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם. ועוד צוו ואמרו לא תעשם עטרה להתגדל הבם ולא קורדום לחפור בהם. ועוד צוו ואמרו אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה "בטלה וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות


1) ?מה המשמעות המדויקת של המילים המודגשות

2) :יתר על כן, מדוע לא כתב הרמב"ם בצורה פשוטה יותר

כל העוסק בתורה ולא עושה מלאכה ומתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם ובזה את" "...התורה

?למה הרמב"ם לא כתב את זה ככה


3) שמעתי את הטענה כי מתוספת המילים 'כל המשים על לבו' אנו רואים שהרמב"ם מתכוון ללמד אותנו שאוסר לקחת כסף לתורה רק אם האדם עושה זאת כפעילות ארוכת טווח, אבל אם הוא מתכנן .לעשות זאת רק לזמן קצר אזי מותר

?מה אתם חושבים על זה

3570 צפיות
אדיר דחוח-הלוי
אדיר דחוח-הלוי
2022년 10월 25일

התייחסתי בהרחבה לכל תירוצי השקר של קארו הקראי בעניין איסור ההנאה מדברי תורה בסדרת מאמרים (בת חמשה חלקים):


"קארו -- מגדולי מחללי שם שמים".


כמו כן, הוספתי לנתח את מינותו במאמר חשוב נוסף:


"קארו הקראי – מגדולי משמידי דת האמת".


ושם הפניתי למאמר נוסף בעניינו:


"האמנם השו"ע הוא שמונים אחוז רמב"ם?".


ואם תרצה תוכל לעיין במאמר נוסף:


"נזיפה בעקבות השרימפסים של קארו".


ולעצם הטענה שהעלית, אין שום מקום להבין מדברי רבנו כמו שניסה קארו לסלף, והרחבתי בעניין זה בסדרה נוספת של מאמרים (בת שני חלקים):


"כך היה הלל אומר: ודישתמש בתגא - חלף".


וכן בסדרה נוספת בת חמשה חלקים:


"מדוע הרמב"ם התנגד ללקיחת כסף בעבור לימוד התורה?".


ולעשרות מאמרים נוספים בעניין האיסור ליהנות מדברי תורה, ראה באתר אור הרמב"ם במדור "כבוד תורה".


בהצלחה.

הרשמו לקבלת עדכונים והודעות על מאמרים חדשים

יישר כוחכם ותודה על הרשמתכם

זִכְרוּ תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי!

bottom of page