שלום אדיר ואחרים,
אשמח להבין בצורה הכי מפורטת וברורה שרק אפשר מה בדיוק אמור להיות היחס לתלמוד הבבלי?
אם אני מבין נכון - היחס לתנ"ך זה שהם ספרים קדושים.
ואם אני מבין נכון כך גם היחס לששה סדרי משנה.
אז מה בדיוק משתנה ביחס לתלמוד?
זה קדוש? זה לא קדוש? חלק קדוש וחלק לא? אם לא הכל קדוש - למה לא לעשות מהדורה וכל מה שלא קדוש יהיה מחוץ לה (או בסוגריים מסוג מסויים)?
אם העיקר זה ההלכה - למה יש בכלל תלמוד ולא רק את פירוש הרי"ף?
אני כן מעוניין ללמוד את התלמוד ובאופן כללי להרחיב אופקים וידיעות.
שלום עליכם,
לדעתי עליך ללמוד את גישתו של הרמב"ם לתלמוד הבבלי.
תוכל לקרוא על כך במאמרים הבאים:
"וְתֹפְשֵׂי הַתּוֹרָה לֹא יְדָעוּנִי" (הַוָּיוֹת דאביי ורבא)
יחסו של הרמב"ם לקמיעות ולמאגיה
האם לדעת הרמב"ם צריך ללמוד גמרא?
מעט על שגיאות תופשי התורה באלף השנים האחרונות
האמנם חז"ל היו כסילים?
בחינת מופעֵי אמונת האסטרולוגיה בתלמוד הבבלי
חזון הרמב"ם לספרו "משנה תורה"
האם התורה מגינה ומצילה?