שלום רב!
רציתי לשאול, האם יש הבדל בין אמונה לידיעה כפי שמנוסח על ידי הרמבם?
בספר המצוות כותב הרמב"ם: "מצוה א.
היא הצווי אשר צונו בהאמנת האלהות, והוא שנאמין שיש שם עלה וסבה הוא פועל לכל הנמצאים, והוא אמרו אנכי ה' אלהיך."
לעומת זאת בפרק א במשנה תורה כותב הרמב"ם:
"יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון. והוא ממציא כל נמצא. וכל הנמצאים משמים וארץ ומה שביניהם לא נמצאו אלא מאמתת המצאו".
כמי שמאמין שאצל הרמב"ם יש משמעות לכל מילה שהוא בוחר, הנחתי היא שיש הבדל בין להאמין שיש שם עלה וסבה... לבין לידע שיש שם מצוי ראשון. האם אכן הדבר הוא כך?
שאלה נוספת. האם ישנה המלצה לנוסח משנה תורה שאפשר לסמוך עליו שלא עבר עריכה?
תודה מראש
תודה רבה על המענה
למיטב זכרוני עסקתי בנושא זה באחד ממאמריי הראשונים:
"חינוך הבנים לדרך השם" (חלק א, חלק ב).
זהו המאמר הראשון בסדרת "מצוות משנה תורה", וגם המאמרים הבאים אחריו עוסקים בנושא באופן כללי. כמו כן, זה מאמר די ישן, ודרושה לו עריכה, אך דומני שתוכל להפיק ממנו את מבוקשך.
בעניין המהדורה והביאור, הנני ממליץ על המהדורה של מקבילי.