אמרה תורה שאסור ללמד אדם שאינו הגון, אך כיום בעידן האינטרנט אנו מנגישים את לימוד התורה לכל אדם ללא יוצא מן הכלל... אני חושב שיש כאן קונפליקט? והאם ראוי להזמין כל אדם לאתר?
אתה צודק כאשר מדובר בלימוד תורה, וכך פוסק רבנו בהלכות תלמוד תורה (ד, א):
"אין מלמדין דברי תורה אלא לתלמיד הגון נאה במעשיו, או לתם. אבל אם היה הולך בדרך לא טובה, מחזירין אותו למוטב, ומנהיגין אותו בדרך ישרה, ובודקין אותו; ואחר כך מכניסין אותו לבית המדרש, ומלמדין אותו. אמרו חכמים, כל השונה לתלמיד שאינו הגון, כאילו זרק אבן למרקוליס, שנאמר "כצרור אבן, במרגמה--כן נותן לכסיל, כבוד" (משלי כו,ח): ואין "כבוד" אלא תורה, שנאמר "כבוד, חכמים ינחלו" (משלי ג,לה)".
ברם, כאשר מדובר בהרחקה ממינות ועבודה-זרה, אין הגבלות.
ובמלים אחרות, כאשר מדובר בלימוד גדרי רשות הרבים ורשות היחיד של שבת לדוגמה, אין ללמד למי שאינו "תלמיד הגון נאה במעשיו או לתם", אך כאשר מדובר במלחמה על יסודות דת האמת, מצוה לקרב כל אדם ולהוכיח כל אדם.
אתה צודק כאשר מדובר בלימוד תורה, וכך פוסק רבנו בהלכות תלמוד תורה (ד, א):
"אין מלמדין דברי תורה אלא לתלמיד הגון נאה במעשיו, או לתם. אבל אם היה הולך בדרך לא טובה, מחזירין אותו למוטב, ומנהיגין אותו בדרך ישרה, ובודקין אותו; ואחר כך מכניסין אותו לבית המדרש, ומלמדין אותו. אמרו חכמים, כל השונה לתלמיד שאינו הגון, כאילו זרק אבן למרקוליס, שנאמר "כצרור אבן, במרגמה--כן נותן לכסיל, כבוד" (משלי כו,ח): ואין "כבוד" אלא תורה, שנאמר "כבוד, חכמים ינחלו" (משלי ג,לה)".
ברם, כאשר מדובר בהרחקה ממינות ועבודה-זרה, אין הגבלות.
ובמלים אחרות, כאשר מדובר בלימוד גדרי רשות הרבים ורשות היחיד של שבת לדוגמה, אין ללמד למי שאינו "תלמיד הגון נאה במעשיו או לתם", אך כאשר מדובר במלחמה על יסודות דת האמת, מצוה לקרב כל אדם ולהוכיח כל אדם.