היום קיבלתי במייל את התגובה הבאה:
אל תשלח לי מיילים הדברים שלך על מארי דוחים אותי.
להלן תשובתי:
ההלכה היא שאסור לקחת כסף בעבור פסיקת דינים, ומי שעושה כן מחלל שם שמים וארור לוקח שוחד. וחז"ל הרבו באיומים באזהרות ובתוכחות ובגינויים למי שעושה כן, והורו לנו לזלזלו ולגנותו ולחרפו ולגדפו ולפרסמו ברבים, כך היא ההלכה, ואף הוסיפו: "ותהי גלימתו בעיניך כמרדעת של חמור", כלשון חז"ל ורבנו.
ואם דרך ההלכה ודרך האמת דוחה אותך אז כנראה שחז"ל והתורה והקב"ה דוחים אותך.
כי יוסף קאפח נטל משכורות נפוחות במשך יובל שנים בעבור פסיקת דינים.
ואף הודה בעבודה-זרה בהודאתו שספר הזוהר הוא ספר קדוש.
וכל המודה בעבודה זרה מחרף ומגדף את השם הנכבד והנורא, כך הוא לשון ההלכה.
והוא אף ביזה את סבו וכפר בטובה הגדולה שעשה עמו, שהרי סבו קידש מלחמה נגד ספר הזוהר, והוא בייש את סבו, והודה ב"קדושתו" של ספר הזוהר, והעדיף להוציא לאור את ספריהם של צאצאי המינים כמו הראב"ד שאפילו לא ידע שה' אינו גוף, ולא הוציא לאור את ספרו של סבו "מלחמות השם" -- והכל בגלל המעמד, היוקרה, המשכורות, ושלל טובות ההנאה.
לפיכך, לא בי מאסת כי אם בה' יתעלה ויתרומם, וכלשון ה' לשמואל:
"וַיֹּאמֶר יְיָ אֶל שְׁמוּאֵל שְׁמַע בְּקוֹל הָעָם לְכֹל אֲשֶׁר יֹאמְרוּ אֵלֶיךָ כִּי לֹא אֹתְךָ מָאָסוּ כִּי אֹתִי מָאֲסוּ מִמְּלֹךְ עֲלֵיהֶם".
והנך מעדיף כבוד בשר ודם על-פני כבוד שמים, ובמלים אחרות, הנך עובד אליל בשר ודם.
והוא מוסיף:
לך תעשה תשובה.
והשבתי לו:
אתה בוחר להתעלם מראיות מפורשות שהנני מביא לך מדברי תורה ומדברי חז"ל ורבנו...
מכל מקום, הנני מקבל את דבריך, ואשתדל לדייק אל דרך האמת ככל יכולתי.
ועדיין, דבריי שרירים וקיימים כי בניגוד אליך הם נסמכים על יסודות הדת.
ולא על תחושות ורגשות כלפי בשר ודם אשר חילל שם שמים לפי הגדרת חז"ל.
גם אני גדלתי על "מארי" עד שהבנתי את דרך האמת, וה' מנסה אותך לראות מה תעדיף:
תחושות ורגשות שגדלת עליהם והנחילו לך תועים או בעלי עניין, או דברי תורה ושכל ישר.
והבחירה בידך.
"כִּי מְנַסֶּה יְיָ אֱלֹהֵיכֶם אֶתְכֶם לָדַעַת הֲיִשְׁכֶם אֹהֲבִים אֶת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם".
את מי אתה מעדיף לאהוב? את יוסף קאפח או את ה' יתעלה ויתרומם?
זו השאלה האמיתית.