השבוע נזכרתי שתפילת "בריך שמיה" שאומרים כשפותחים ההיכל מקורה בזוהר המזוייף.
מצד אחד, בקטע הספציפי הזה לא מצאתי הזיות וסילופים.
מצד שני, מקורה בזוהר.
כיצד יש לנהוג ביחיד? לאמרה, לא לאמרה?
וכשליח ציבור? אם לא אקרא את התפילה ודאי יצור מתחים וכעסים משאר הקהילה.
תודה
אם יורשה לי להוסיף, לא מדובר רק בספר מזויף, אלא בספר של עבודה-זרה, ומצוה רבה וגדולה שלא לרומם ולקרוא קטעים מספר של אלילות. לגבי המתחים והכעסים, ובכן, אין לריב עם הציבור, במיוחד שלא בבית הכנסת. לפיכך, לדעתי עליך להימנע מלהיות שליח ציבור אם הציבור מתעקש שתאמר "בריך שמיה", ובא לציון גואל.
שלום שלום לך. אם אתה לא רוצה שיהיו מתחים וכעסים, אני מציע לך לרכוש סידור שהרב אדיר עשה. וכשישעלו אותך למה אתה לא אומר "בריך שמייה" פשוט תראה להם שאצלך בסידור לא מופיע עבודה זרה הזאת. אם בחרת באמת לך עד הסוף!
ראשית משמח מאוד לראות שעוד ועוד יהודים נחשפים לאור האמת. כן ירבו.
לגבי שאלתך. כבר בתחילת הקטע ישנם מילים קשות ומגשימות מאוד "בריך כתרך ואתרך" ( ברוך כתרך ומקומך) ודי בזה כדי להבין כמה חשוב להרחיק תפילה זו.
אנכי כבר כמעט שנה לא אומר קטע זה כשהציבור אומרו ואף אחד לא צריך לשים לב. ואדרבה, אם מישהו יתעניין וישאלך מדוע אינך אומר תענה לו על פי דרך האמת ותזכה לקדש שם שמים.
בהצלחה.