הפלה לפי הרמב"ם
לפי הרמב"ם:
1) באילו נסיבות יכולה אישה יהודיה להפיל את הילד ברחמה?
2) האם יכול לא-יהודי לבצע הפלה על אישה יהודיה?
3) באילו נסיבות יכולה אישה לא-יהודיה להפיל את הילד ברחמה?
4א) אם לא-יהודי מפיל את ילדתה של אישה לא-יהודיה המבקשת ממנו מרצון לעשות כן, האם הוא אשם ברצח?
4ב) אם התשובה היא כן, מה העונש שלו?
4ג) ואיזה חטא, אם בכלל, עושה האם במקרה זה?
5א) אם יהודי מבצע הפלה על אישה לא-יהודיה המבקשת ממנו מרצון לעשות כן, באיזה חטא, אם בכלל, הוא אשם?
5ב) ומה העונש שלו?
5ג) האם יש נסיבות שבהן מותר לו לעשות זאת?
6) מבחינה השקפתית, מדוע דיני ההפלות, כולל העונשים, שונים עבור יהודים ולא-יהודים?
367 צפיות



נראה ברור שגם חז"ל פסקו מה שפסוק רק בתנאי שניתן לקיים את ההלכה, אך אם אין רופא יהודי בנמצא, ברור שמותר להתרפא מרופא גוי, וכל שכן בימינו כאמור לעיל.
קראתי את הפסקה השנייה שכתבת ולא ראיתי בה שום דבר שחולק על מה שכתבתי, כי לא אמרתי שמותר באופן גורף אלא במקום שאין, ורק הוספתי והבהרתי שהמצב בימינו שונה מאד מאשר בימי חז"ל, ואפילו שאין לדחות את הלכת חז"ל כי בעוונותינו עדיין אין סנהדרין, אך ניתן בהחלט לדחות אותה באופן מקומי כאשר יש צורך גדול מאד או נסיבות מיוחדות.