כתב רבינו בהלכות תפלה (פרק ג הלכה ז): "ויש לו [אפשרות] להתפלל תפילת ערבית של לילי שבת, בערב שבת קודם שתשקע החמה; וכן מתפלל ערבית של מוצאי שבת, בשבת, לפי שתפילת ערבית רשות, אין מדקדקין בזמנה. ובלבד שיקרא קרית שמע בעונתה, אחר צאת הכוכבים".
מהי הגדרת הזמן "קודם שתשקע החמה"? האם כמו שכתבו הפוסקים האחרונים היינו "פלג המנחה"? והאם יש ראיה לכך מדברי רבינו?
רבינו כתב דין זה של תפילת ערבית מוקדמת בנוגע לערב שבת, האם הוא הדין לשאר ימות השבוע?
ובהלכות שבת (פרק כט הלכה יא) כתב רבינו: "יש לו לאדם [אפשרות] לקדש על הכוס ערב שבת מבעוד יום, אף על פי שלא נכנסה השבת; וכן מבדיל על הכוס מבעוד יום, אף על פי שעדיין היא שבת: שמצות זכירה לאומרה בין בשעת כניסתו ויציאתו, בין קודם לשעה זו במעט".
מהי הגדרת הזמן "קודם לשעה זו במעט"?
נראה לי שלכל היותר שעה.