איך הרמבם יסביר עניין שליח המשתלח אשר ענינו הוא ׳עבודה מיסטית הניראת פגנית של מחילת עונות
מה שונה משאר עניני המיסטיקה ושאר דברי מיסטיקה ביהדות
בנוסף הרמבם פוסק מפורש שמכפר על עבירות לא תעשה שאין בם כרת בלי תשובה השעיר המשתלח
ןכן המעשים בגמרא בנושא השעיר עניינם עבודה טקסית וכו….מיסטית
גם אם נסביר הטעם על דרך טעמם של שאר הקורבנות לא יהיה מובן ענינו של שעיר המשתלח שענינו מחילת עוונות בצורת טקסית בלבד
מה שונה עבודת שעיר המשתלח מהקרבת קרבן בבית-המקדש? וטעמם אחד, והוא טעם הקרבת הקרבנות באופן כללי, דהיינו העברת הייצר האנושי לפולחן לעל-טבעי והקדשתו לאל אחד שאין כיוצא בו ואין דומה לו ואין כמוהו.
לגבי המעשים בגמרא, איני יודע למה כוונתך.