הכוונה היא שזוהי תפישת מינות שהלכות שבת חשובות מחיי אדם! ראה את דברי רבנו בהלכות שבת (ב, ג):
"אסור להתמהמה בחילול שבת לחולה שיש בו סכנה [בטח ובטח כשמדובר בסכנה לעם שלם], שנאמר: 'אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם' [ויק' יח, ה] – ולא שימות בהם. הא למדת, שאין משפטי התורה נקמה בעולם, אלא רחמים וחסד ושלום בעולם, ואלו המינים שאומרים שזה חילול ואסור, עליהם הכתוב אומר: 'וְגַם אֲנִי נָתַתִּי לָהֶם חֻקִּים לֹא טוֹבִים וּמִשְׁפָּטִים לֹא יִחְיוּ בָּהֶם' [יח' כ, כה]".
אוקיי. אפשר לענות בלי למהר להניח הנחות על מאיפה נובעת השאלה. אני יודע שהלכות שבת לא חשובות מחיי אדם. פשוט אופי התפקיד פה מורכב ולא כל דבר נוגע בהצלת חיי אדם באופן ישיר ויש דברים שייתכן שרק בעקיפין יעזרו לזה, אז לא הייתי בטוח לגביהם האם לעשות רק בשינוי למה שהוא דאורייתא ומה שרבנן להתיר לגמרי או משהו כזה...
מערך הלחימה מורכב גם מדברים שאינם נוגעים באופן ישיר להצלת חיי אדם, כגון המערך הלוגיסטי, המערך התקשורתי וכו', ולא עליך הסמכות לקבוע מה נדרש והכרחי, אלא המפקד שלך הוא שיקבע זאת; במקרה ומתמהמהים בדברים הללו זה בהכרח ישפיע על הלחימה – בסופו של דבר – באופן ישיר.
משה היקר, ראשית יישר כוחך וה' יהיה עמך בפעלך החשוב למען ארץ-ישראל ולמען כולנו!
ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם, יחד עם כל החיילים והמתנדבים והמסייעים.
לשאלתך, כל עניין החשמל הוא דין דרבנן לכל היותר, ולכן אין בעניין זה בכלל שאלה.
ראה: "משהו בעניין השימוש בחשמל בשבת".
היזהר במלאכות דאורייתא אם אין בהן פיקוח נפש, אבל במלאכות דרבנן, יש להקל מאד.
הלכות שבת ב כד "להצילן בכל דבר שיכולין להצילן... ואפילו בעשית כמה מלאכות בשבת ואפילו לתקן כלי זין להצילו מותר"
כג "מותר להם לחזור בכלי זין שלהם למקומם בשבת"
מה הכוונה?
תגיד, מה קפצה בך מינות?