בהרבה מקרים שמעתי את הטענה הבאה: "גם אם זה נכון שאסור לבקר קברי צדיקים [או לדייק, את קבריהם של מי שהאורתודוכסים רואים בהם צדיקים], עדיין עדיף בהרבה שיהודים יעשו זאת מאשר ללכת למועדוני לילה או לקולנוע או לבתי קזינו או לאצטדיוני כדורגל או לבלות עם בנות."
כיצד עלינו להגיב לטענה המאוד רווחת זו?
והאם יש בטענה זו מידה כלשהי של אמת?
ידוע שהברסלבים הולכים לבלות באומן עם האוקראיניות הטמאות...
מכל מקום, השאלה היא מה חמור ממה? עבודה-זרה או זימה?
וזה כמו לשאול: מה עדיף? לספוג עונש כרת בעוון זימה או בעוון עבודה-זרה?
יחד עם זאת, בהליכה לאומן ולקבר יש עוון נוסף והוא חילול-שם-שמים, שהרי ברסלב התיימר לייצג את דת משה, וכן ההולכים לשם מייצגים את דת משה, כאילו דת משה היא דת פגאנית אשר מטיפה לנסוע לארצות העמים הטמאות ולהשתטח על קברים...
לפיכך, חמור יותר לנסוע לאומן מאשר שחילוני ילך למועדון או לפאב.