top of page

אדיר דחוח-הלוי

אדמין

בשם ה' אל עולם

More actions

פוסטים בפורום

אדיר דחוח-הלוי
03 ביוני 2024
0
3
59
אדיר דחוח-הלוי
03 ביוני 2024
In :)
כנסו לסרטון כאן, בחמש הדקות הראשונות בראל נחרד מאור הרמב"ם, ומתיירא מאד משר"י והרמב"ן, ועוד. אבל בשורה התחתונה הוא עושה פרסומת טובה מאד לדרך האמת, וכמעט שהסב לי נחת... אגב, איני רואה צורך להשיב לו, כי אין בדבריו ולו ריח של טענה, רק זעזוע פגאני אורתודוקסי מצוי. ולמרות שכמעט והסב לי נחת, לא שכחתי לעשות לו דיסלייק, כי כוונתו ליראתו, לאלהים אחרים.
5
1
113
אדיר דחוח-הלוי
29 במאי 2024
In :)
חבר שלח אלי הודעה שישנה אזהרה שרצה בקבוצות השונות, וזה לשונה: עם ישראל הצדיקים. בשבועות האחרונים, הגיעו אל משרד הרב עשרות שיחות טלפון, תכתובות מייל והודעות של יהודים מודאגים בשל הפצת סרטונים של שוטה המוכר בשם חן שאולוב, המתחזה לרב חרדי. הבוקר צפינו בחומרים הנתעבים. השם ירחם. נחרדנו עד עמקי נשמתנו. קללות, שקרים, סילופים, גסויות, התבטאויות גסות וכינויי גנאי על חכמי ישראל. בנוסף, התוודענו בצער רב לאתר אינטרנט מסוכן הפועל תחת השם "אור הרמב"ם" ובו השם ירחם ויגן, נחשפה מאורת נחשים ארסיים, המנוהלים על פי החשד על ידי קבוצת עוכרי ישראל, רשעים מרושעים מעולם האתאיזם ובהם משיחיים שמשתמשים בשם הרמב"ם זצוק"ל בכדי להפיץ את זוהמת הנחש ולטמא נשמות קדושות ולהפילן בפח. הנושא בטיפול ובבדיקה! אחיי ואחיותיי הקדושים, עליכם להיזהר במשנה זהירות ובמיוחד בתקופה זו. בדקו עם ילדיכם או חבריכם אם הם עוקבים אחרי רבנים מפוקפקים או שוטים ברשת האינטרנט והיוטיוב, או עשו שאלת רב ואל תעקבו אחרי שוטים. אתם מתבקשים להזהיר את כל אחיכם ואחיותיכם בעלי הסמארט-פון לבל יפלו במלכודת של מי שמכנים עצמם בתואר "רב". אסור לעקוב אחריו. הרחיקו אותם מעם הארץ שוטים מרושעים. שמרו על נפשותיכם. מי שמציל נפש אחת כאילו הציל עולם שלם. שלכם, הרב ביטון
2
2
139
אדיר דחוח-הלוי
28 במאי 2024
In :)
לשם אתנחתא במילתא דבדיחותא, אבקש לשתף עמכם מייל שקיבלתי היום, וזה לשונו: "לחלאת המין האנושי גועל נפש אדיר זחוח ונאוור טיוטו ימח שמכם וזכרכם, ראיתי את האתר המזוהם והמלוכלך שלכם שיוצא נגד כל הגדולים, פשוט גועל נפש, מחכים לשמוע על מותכם ביסורים קשים ומרים בקרוב ממש".
1
2
90
אדיר דחוח-הלוי
28 במאי 2024
In :)
באיגרת תימן (עמ' מח–מט) רבנו מציין מסורת לפיה הנבואה תחזור לישראל בערך בשנת דתתק"ע, דהיינו בערך בשנת 1210 לספירת הנוצרים. וראיתי מאן-דהו שמביא מזה ראיה לכך שספר-האופל הוא אמת, שהרי רבנו הרמב"ם קובע שהנבואה תחזור קרוב לתאריך הזה, וספר-האופל התגלה קרוב לזמן הזה אחרי שלא היה מוכר לכל חכמי המשנה והתלמוד. ובכן, רבנו מוסיף שם, שחזרת הנבואה היא הקדמה לביאת המשיח. וכידוע לכולנו, לא רק שהמשיח לא בא מאז, אלא שעם-ישראל עבר מאז צרות ותלאות אשר כל שומעו תצילנה שתי אוזניו. ובמלים אחרות, המסורת הזו התגלתה כשקרית, וממילא גם הנביאים, שקיבלו בסמוך לה את ספר-האופל לאחר אלף שנים שבו הוא נעלם מעם-ישראל כביכול, התגלו כנביאי שקר (ומבלי שהתכוון לכך, רבנו למעשה מזהיר אותנו מחזרת נביאי השקר לעמֵּנו בסמוך לשנת 1210). לפיכך, ברור כשמש שרבנו שגה בחשבונו, וחמור מכך, רבנו שגה במה שהזהירו חכמים ממנו והוא חישובי הקיצין, ושמא סבר שבשל מצבם הנפשי הרעוע של עם-ישראל יש לעודדם, כי אם יאמר להם שהמשיח לא מגיע בקרוב, יאבדו בייאושם ויכלו ביגונם ובייסוריהם. ורמז למגמתו זו של רבנו מצויה בסוף דבריו הללו באיגרת תימן: "ואמרנו שהוא נכון אחר שהזהרנו ממנו, ואמרנו שתשמרו בו מלפרסמו כדי שלא ייראה מאוחר בעיני בני אדם, והנה הודענוכם אותו, וה' יודע את האמת". ומסוף דבריו הללו עולה, שרבנו לא סמך את ידיו על מסורת זו. נמצא אפוא, שהרמב"ם נהג ביהודי תימן באותם הימים כמו שנוהגים בחולה אנוש וסכל אשר אם לא תלחש על מכתו יֹאבד בטירופו ובהזיותיו, וכמו שפוסק רבנו (עבודה-זרה יא, יד): "מי שנשכו עקרב או נחש, מותר ללחוש על מקום הנשיכה [...] כדי ליישב דעתו ולחזק ליבו: אף-על-פי שאין הדבר מועיל כלום, הואיל ומסוכן הוא התירו לו, כדי שלא תיטרף דעתו עליו".
2
1
66
אדיר דחוח-הלוי
08 במאי 2024
In :)
ראו כאן. והוא הדין לסמוטריץ ובן גביר רודפי הבצע והתאוות, משרתי הכומרים האורתודוקסים הבהמיים. "אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר" (תה' קמד, ח).
2
1
136
אדיר דחוח-הלוי
06 במאי 2024
In :)
נשאלתי כך: האם על-פי רבנו הרמב"ם ניתן להתפלל תפילת ערבית מפלג המנחה? תשובה: משמע מדברי רבנו בהלכות תפילה פרק ג (ו–ז), שכל שהתירו הוא להקדימהּ מעט בערב שבת ולפני צאת השבת, כלומר התירו שלא לדקדק בזמנה רק מעט ותו לא, וכֹה דברי רבנו שם: "תפילת הערב – אף-על-פי שאינה חובה – המתפלל אותה יש לו להתפלל מתחילת הלילה עד שיעלה עמוד השחר [...] ויש לו להתפלל תפילת ערבית של לילי שבת בערב שבת קודם שתשקע החמה, וכן מתפלל ערבית של מוצאי שבת, בשבת – לפי שתפילת ערבית רשות אין מדקדקין בזמנה, ובלבד שיקרא קרית-שמע בעונתה אחר צאת הכוכבים".
1
0
91
אדיר דחוח-הלוי
04 במאי 2024
In :)
מצאתי בעמוס (ד, א) פסוק אשר מתאר את נשות העשירים המושחתות בימי קדם. ובימינו פסוק זה מטיב לתאר את רשעותה של פרה נתניהו ואת רדיפתה אחרי השמפניות הוורודות: "שִׁמְעוּ הַדָּבָר הַזֶּה פָּרוֹת הַבָּשָׁן [=השמנות והמפוטמות] [...] הָעֹשְׁקוֹת דַּלִּים הָרֹצְצוֹת אֶבְיוֹנִים [=חיות על חשבון הציבור בגזלה ובעושק דלים], הָאֹמְרֹת לַאֲדֹנֵיהֶם: הָבִיאָה וְנִשְׁתֶּה [המטרידות את בעליהם ללא הרף, הביאה לנו יין משובח ויקר או שמפניה וורודה ונשתה לשכרה]".
3
1
47
אדיר דחוח-הלוי
30 באפר׳ 2024
In :)
נשאלתי כך: התיקון הכללי (עשרה מזמורי תהלים) מפורסם כמתקן את "פגם הברית". דתיים רבים בגילי מתלהבים ממנו, אך נראה לי שאין לו שום ביסוס בתורה או במשנה או בתלמוד או ברבנו, כיצד עשרה מזמורי תהילים מתקנים תיקון גמור את העוון הזה? מה דעתך בנושא? תשובה: מדובר בהזיה נגעלה, כי באמירת ה"תיקון" הם מכשירים את עוונם החמוּר והבהמי. כלומר, במקום להתחזק ולמצוא אשה ולצאת לדרך של טהרה, הם שוקעים בעוונם בהזיה שהתיקון "מכפר להם". ומוצאו של התיקון הזה הוא בנצרות, אשר מורָה לכפר על העוונות בדרכים חיצוניוֹת (כגון לתרום כסף לכומרי הכנסייה, או להשתתף בטקסים פגאניים, או ללהֵג טקסטים וכיו"ב) במטרה להמשיך ולהוסיף ואף לשקוע בעוונות – ובמלים אחרות להכשיר את השרץ. ובעניין הוצאת שכבת זרע לבטלה ראו: "תכנון המשפחה לאורם של רס"ג והרמב"ם".
0
2
123
אדיר דחוח-הלוי
28 באפר׳ 2024
In :)
בעניין נוסח ההגדה הידוע בציבור גם אצל האשכנזים וגם אצל עבדיהם הנרצעים: "ויוציאנו ה' ממצרים – לא על-ידי מלאך, ולא על-ידי שרף, ולא על-ידי שליח, אלא הקדוש-ברוך-הוא בכבודו ובעצמו" וכו', נשאלתי כך: איך אפשר להבין את הנוסח הזה בדרך שאיננה מגשימה? תשובה: בנוסח חז"ל ורבנו יש הרחקת הגשמה מפורשת (סוף הלכות חמץ ומצה): "'וַיֹּצִיאֵנוּ יְיָ מִמִּצְרַיִם' [דב' ו, כא] – לא על-ידי מלאך, לא על-ידי שרף, לא על-ידי שליח, אלא הקדוש-ברוך-הוא בכבודו, כמו שנאמר: 'וְעָבַרְתִּי בְאֶרֶץ מִצְרַיִם בַּלַּיְלָה הַזֶּה וְהִכֵּיתִי כָל בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם מֵאָדָם וְעַד בְּהֵמָה וּבְכָל אֱלֹהֵי מִצְרַיִם אֶעֱשֶׂה שְׁפָטִים אֲנִי יְיָ' [שמ' יב, יב]". כלומר, הקב"ה לא גאל אותנו באמיתת עצמותו, אלא בכבודו בלבד, דהיינו הוא גאל אותנו באמצעות אותות ומופתים אדירים אשר מבטאים את התערבותו הישירה. וכל זאת כדי ללמד על חשיבותה של יציאת מצרים – עד שהקב"ה לא שלח שליחים אלא הצילנו באופן ישיר. ואכן, הביטוי "בכבודו ובעצמו" מדיף ריח של הגשמה, והוא אינו מופיע בספרות חז"ל.
7
5
98
אדיר דחוח-הלוי
24 באפר׳ 2024
In :)
ובכן, הם חוששים שמא נפל חמץ לכנרת... וזאת חומרה שמעידה על מינות שורשית רקובה מאד, כי נדמה להם שיש במשהו-חמץ נזק מאגי, לכן נסחפו לחרדות בעניין זה. כמו כן, רק אנשי שחץ מחוסרי-דעת ימציאו חשש כזה, חשש שמנוגד לכללי ההלכה של התורה-שבעל-פה. ועל חששם של הכסילים ההולכים בחושך, ראו בכתבה כאן. ומטרת חג הפסח להתנתק מעבותות הטומאה והמאגיה והאלילות, ובמקום זאת המינים שוקעים בה עוד ועוד. ולנוחות הקוראים צירפתי כמה קטעים נבחרים מן הכתבה: לצד כניסת מים לכנרת, עליית המפלס בחול המועד פסח מושגת גם תודות להפסקת השאיבה מהאגם למוביל הארצי במטרה לשמור על כשרות לפסח של המים במערכת הארצית. מדובר בנוהל שמזה כ-15 שנים הפך להרגל. הפסקת השאיבה נעשית בשל טענות לחשש שמי הכנרת נגועים בחמץ. במהלך חופש פסח צפויה "שירת הברבור" של עלית מפלס הכנרת. לצד כניסת מים לכנרת, עליית המפלס בחול המועד פסח מושגת גם תודות להפסקת השאיבה מהאגם למוביל הארצי במטרה לשמור על כשרות לפסח של המים במערכת הארצית. מדובר בנוהל שמזה כ-15 שנים הפך להרגל. הפסקת השאיבה נעשית בשל טענות לחשש שמי הכנרת נגועים בחמץ. עד 1995 סוגיית המצאות חמץ במערכת המים הארצית נחשבה שולית ורק חוגים קיצוניים בציבור החרדי טענו לחשש חמץ במים. בשנת 1995 נותקה ירושלים מאספקת מי הכינרת בפסח, זאת בעקבות התחייבות שהשיג מאיר פרוש, אז סגן ראש עיריית ירושלים. פרוש הסביר אז כי קיבל "פנייה מכמה אברכים, מחוגי החזון איש, שכל שנה אוגרים לעצמם מים". הוא טען שיש חשש ש"אם נופל פירור לכינרת אז מי שמשתמש במי האגם בעצם כשל בחמץ בפסח". עוד לפני ירושלים היתה זאת בני ברק שאליה לא סופקו מים מהכנרת בימי הפסח, מחשש להמצאות חמץ. עם זאת במשך שנים לא עלה חשש דומה בקרב קהילות דתיות ברחבי הארץ. בקרב הציבור שומר המצוות לא כולם מסכימים עם האיסור של שתיית מי הכנרת בפסח. הדוגמה הקרובה ביותר לאגם היא טבריה שבה חיה קהילה חרדית גדולה. תושבי העיר שותים וצורכים מים שנשאבים מהכנרת, במשך כל השנה וגם בחול המועד פסח. לדברי שאול דוד, מנכל תאגיד המים "מי רקת", המספק מים לטבריה וישובי הסביבה, "אין סיכוי שמשהו יעבור את מערכות הסינון ואין כל חשש לחמץ. זה עבר את כל הבדיקות והאישורים".
0
1
73
אדיר דחוח-הלוי
22 באפר׳ 2024
In :)
גם השנה זכיתי להכין מצות טריות ורכות, ולהימלט ממצות המכונה הפרו-נוצריות. בברכת מועדים לשמחה ולששון לכל מבקשי דרך האמת ואוהביה!
מצות שהכנתי content media
4
5
116
אדיר דחוח-הלוי
21 באפר׳ 2024
In :)
נשאלתי את השאלה שבכותר והשבתי כך: אין צורך להכשירוֹ, כי מדובר בחשש מאד-מאד רחוק, ואסביר: כדי שיהיה צורך להכשיר שיש עלינו לדעת בוודאות שנשפך תבשיל חמץ רותח על-גבי השיש (לא סתם תבשיל אלא תבשיל חמץ כגון דייסת סולת וכיו"ב). כלומר, אם לא ידוע לנו שנשפך תבשיל חמץ רותח על-גבי השיש אין צורך להכשירו כי הכלל הוא "אחזוקי איסורי לא מחזקינן". ברם, אם ידוע לו לאדם שנשפך על השיש במהלך השנה תבשיל חמץ רותח, ובכן, במקרה כזה האדם צריך להכשיר את השיש רק אם הוא נוהג לשפוך בפסח תבשילים רותחים על-גבי השיש וללקקם או לאוספם מעל-גבי השיש לצלחתו – רק אז יהיה לו צורך להכשיר את השיש בשפיכת מים רותחים על-גבי השיש. אך אם האדם אינו נוהג ככלב מוכה שיגעון או ככסיל אורתודוקסי מוכה תאווה, אין שום צורך להכשיר את השיש לפסח... ואם יש עליו פירורי חמץ ינקה אותם במטלית ותו לא.
1
0
53
אדיר דחוח-הלוי
17 באפר׳ 2024
In :)
נשאלתי האם מותר לאכול בפסח מן העוגיות הללו, ואם לא, האם מותר לקיימן בפסח כדי לאכלן לאחר הפסח? ובכן, בהלכות חמץ ומצה (ה, ב) פוסק רבנו כך: "חמשת מיני דגן אלו, אם לשן במי פירות בלבד בלא שם מים בעולם -- אינם באין לידי חימוץ; אלא אפילו הניחן כל היום עד שנתפח כל הבצק, הרי זה מותר באכילה: שאין מי פירות מחמיצין, אלא מסריחין. ומי פירות, הן כגון יין וחלב ודבש וזית ומי תפוחים ומי רימונים וכל כיוצא בהן משאר יינות ושמנים ומשקין, והוא שלא יתערב בהן שם מים בעולם; ואם נתערב בהן מים כל שהוא, הרי אלו מחמיצין". ובכן, למיטב הבנתי העוגיות המפורסמות והוותיקות הללו נילושות ביין או במי פירות כאמור, ולכן הן לעולם אינן מחמיצות, ומותר לאכלן בפסח ולאחריו לכתחילה ללא שום חשש. והיו שחששו שמא נפלו טיפות מים לתוך העיסה, אך נראה לי שאין צורך לחשוש לזה, הואיל והכשרויות מקפידות שלא יתערב מים עם היין שמכינים בו את הבצק, וגם בימי חז"ל היה חששות: שמא ושמא ושמא... ובכל זאת חכמים ע"ה התירו זאת. כלומר, כל עוד משתדלים שלא יתערבו מים בעיסה – אין לאסור את העוגיות הללו, ולא ניתנה תורה למלאכי השרת.
0
0
69
אדיר דחוח-הלוי
15 באפר׳ 2024
In :)
נשאלתי כך: האם מותר לפנות לבית-המשפט כדי לתבוע מאן-דהו שנהג בי בעוול? תשובה: מותר לתבוע ולבקש צדק מבית-המשפט (ערכאות) שהרי הקב"ה לא הפקיר את עולמו לשוטים ולחמסנים, עד אשר נזכה לבית-דין-אמת שבו יהיו דייני-אמת שיפסקו לפי דין תורת האמת. אך כל עוד דייני ימינו הינם מחללי-שם-שמים במקרה הטוב ומינים כעורים וארורים במקרה הפחות טוב – אין שום דרך לאדם לזכות לדין צדק אלא על-ידי פנייה לבתי המשפט, ולא ילך בשום פנים לבתי הדינים של המינים, כי דייני המינים גרועים מדייני הערכאות.
1
0
41
אדיר דחוח-הלוי
15 באפר׳ 2024
In :)
מה דינם של המוצרים לקמן אשר אין בהם חותמת כשרות לפסח: א) תרופות בעלות טעם (כגון סירופ לגרון וכדומה) ב) חבילות של שקיקי תה (רגיל, בטעם נענע או לואיזה וכדומה). ג) אורז - אם נברור אותו האם נוכל להשתמש בו בפסח?  ד) משחות שיניים בעלות טעם. תשובות: א) תרופות לעולם מותר לקיים ואפילו שיעור החמץ שבהן גבוה ככל שיהיה, שהרי רבנו פוסק בהלכות חמץ ומצה ספ"ד: "דבר שנתערב בו חמץ ואינו מאכל אדם כלל, או שאינו מאכל כל אדם כגון התריאק וכיו"ב, אף-על-פי שמותר לקיימו – אסור לאוכלו עד אחר הפסח; ואף-על-פי שאין בו מן החמץ אלא כל שהוא – הרי זה אסור לאוכלו". אמנם, אם יש בהן מרכיב חמץ אין לבלען. ברם, אם ידוע בוודאות שאין בהן חמץ מותר לבלען ואין צורך לדעתי בשום חותמת כשרות. ב) לדעתי מותר לשתות שקיקי תה בפסח גם ללא כשרות, אלא-אם-כן מפורש במרכיבי התה שיש חמץ כלשהו. ג) וודאי שמותר. ד) ראה מה שכתבתי כאן.
1
0
33
אדיר דחוח-הלוי
15 באפר׳ 2024
In :)
ביחס לימות השנה וודאי שאין צורך, שהרי רבנו פוסק בהלכות מאכלות אסורות (ד, כב): "האוכל מנבילה וטריפה או מבהמה וחיה הטמאים – מן העור, ומן העצמות, ומן הגידים, ומן הקרניים והטלפיים, ומן הציפורניים של עוף ממקומות שמבצבץ משם הדם כשייחתכו, ומן השליה שלהן – אף-על-פי שהוא אסור, הרי זה פטור מפני שאין אלו ראויין לאכילה, ואין מצטרפין עם הבשר לכזית". נמצא, שכל דְּבר-איסור שאינו ראוי לאכילה לא נאסר לאכילה מן התורה, אלא מדרבנן. והוא הדין למשחת שיניים: גם אם יש בה מרכיבים אסורים באכילה, הואיל ואינם ראויים לאכילה איסור אכילתם הינו מדרבנן. והואיל ומדובר באיסור דרבנן, אין צריך להחמיר ולאסור לצחצח שיניים במשחה הזו שמא יבלע, כי אין להפליג באיסורי דרבנן, וספק דרבנן – לקולא. וכל-שכן כאשר לא ידוע לו לאדם בוודאות שיש דבר-איסור במשחה, שהרי יש לפנינו שתי ספקות דרבנן: האחד שמא יש בה דבר איסור שמא אין בה, והשני שמא יבלע שמא לא יבלע. וביחס לימות הפסח, רבנו פוסק בהלכות חמץ ומצה ספ"ד: "דבר שנתערב בו חמץ ואינו מאכל אדם כלל, או שאינו מאכל כל אדם כגון התריאק וכיו"ב, אף-על-פי שמותר לקיימו – אסור לאוכלו עד אחר הפסח; ואף-על-פי שאין בו מן החמץ אלא כל שהוא – הרי זה אסור לאוכלו". משמע מדברי רבנו שהאיסור לאכול תערובת-חמץ שאיננה מאכל אדם הוא מדרבנן, שהרי בעניין אכילת תערובת חמץ שראויה למאכל אדם, רבנו פוסק בהלכות חמץ ומצה (א, ו): "אבל אם אין בתערובת כזית בכדי אכילת שלוש ביצים, אף-על-פי שאסור לו לאכול – אם אכל אינו לוקה אלא מכת מרדות". ונראה שהאיסור הוא איסור תורה, ולוקה מכת מרדות מפני שחצי שיעור אסור מן התורה, וכידוע, אינו לוקה מלקות מן התורה על חצי שיעור מן התורה. לעומת זאת, בהלכות חמץ ומצה לעיל ספ"ד, בעניין תערובת חמץ שאיננה ראויה למאכל אדם, רבנו אומר: "הרי זה אסור לאוכלו", ואם איסור אכילת התערובת הזו שאיננה ראויה, היה מן התורה, וודאי שרבנו היה מציין שלוקה מכת מרדות, כמו בעניין התערובת שלוקה עליה. לפיכך נראה ברור, שאכילת תערובת חמץ שאיננה ראויה למאכל אדם אסורה מדרבנן, והואיל והיא אסורה מדרבנן, יש להתיר לשטוף בה את הפה, ואין להחמיר שמא יבלע, כי אין להחמיר בספקות דרבנן. כל שכן בספק-ספקא דרבנן: שמא יש במשחה חמץ שמא אין בה, ושמא יבלע שמא לא יבלע – וכל מי שמחמיר בחששות רחוקים שכאלה חשוד לדעתי על המינות.
1
0
39
אדיר דחוח-הלוי
07 באפר׳ 2024
In :)
נראה לי שרצחנותו של קין נבעה מרדיפת ההון והנכסים, ואסביר: קין תעה ולעה בַּצייקנות ובצרות-העין וברדיפת ההון והנכסים, והחולי הזה גרם לו לכך שהוא לא הקריב לה' ממיטב יבולו. קין גם קינא בהבל וחמד את הונו ונכסיו. קנאתו ושאיפתו להשתלט על הכל העבירו אותו על דעתו, וכאשר ה' יתברך לא קיבל את מנחתו וקלונו ומידותיו הרעות נגלו לעין-כל, תאוות הבצע השתלטה עליו כליל, ובמקום לשוב בתשובה ולערוך חשבון נפש, הוא נכנע ליצרו הרע ובחר בדרך הרעה אשר נדמתה לו כפתרון שבאמצעותו הוא ישכך את יגון נפשו החולה. קין חשב שאם הוא ישתלט על הונו ונכסיו של הבל הדבר יביא מזור לתאוות נפשו, אך לא רק שנפשו לא נרגעה מלהט התאווה, הוא צלל לתהום ייסורי הנפש והיגון עד יומו האחרון. קין גם נענש בדיוק בדבר שבו הוא נכשל, קין נכשל ברדיפת ההון והנכסים, ולכן ה' הענישו בהעדר אפשרות לצבור הון ונכסים, דהיינו בכך שהוא יהיה נע ונד בארץ לעולם, וההון והנכסים היחידים שהוא יוכל לִצְבור, יהיו אלה שהוא מסוגל לטלטל עמו ממקום למקום. קצרו של דבר, אלהים נטל ממנו את המתנה הגדולה שהוא קיבל, דהיינו להיות אדון על כל אדמות הארץ. המסר המרכזי אשר עולה מפרשת קין והבל הוא להתרחק מן הצייקנות וצרות העין, כי רדיפת ההון עלולה לדרדר את האדם עד-כדי רצח אח, שפל שפלות האדם עלי אדמות. על האדם לחתור לשכלל את מידות נפשו ובמיוחד את מידת נדיבות-הלב – כי היא מפתח לאושר האדם ולבריאות נפשו, ואילו הצייקנות וצרות העין הן הפתח לחיי צער, חרדה ומרירות. מסר חשוב נוסף הוא, שתמיד האדם יצדיק עליו את הדין, יקבל את ייסוריו באהבה וישוב לה' יתעלה.
1
0
32
אדיר דחוח-הלוי
02 באפר׳ 2024
In :)
להלן דברים שנשלחו אלי וראיתי נכון לשתפם: חרבות ברזל זה שם לא טוב, זה די מוסכם על כולם או כמעט כולם. חשבתי על שם הרבה יותר מתאים: נֵצַח-ביבי. הרי לביבי לא אכפת שימותו, שייפצעו, שהכלכלה תתרסק, שהמדינה תהפוך להיות יותר ויותר מבודדת, שאנשים לא יגורו בבתים שלהם ושהבתים שלהם ייחרבו, שילדים לא ילמדו בבתי ספר וכן הלאה, העיקר שהמלחמה תמשך ותמשך ותמשך ותמשך ותמשך כמה שיותר זמן. הרי בשניה שהמלחמה תגמר יתחילו הועדות חקירה ויהיו בחירות ויש סיכוי טוב שהוא יוחלף. ובגלל שהדבר היחיד שיש לו באישיות זה לשלוט, זה מאפיל על כל דבר אחר. איזה מין דבר זה, שצבא מהחזקים בעולם, אפילו מבחינה היסטורית, לא יכול מעל חצי שנה (!!!) לכבוש את עזה, שאין להם אפילו טנק אחד או תותח אחד. איזה מין דבר זה, שאין שום הסברה שאין בכלל "עם" כזה פלסטיני, ושכולם אנשים שמגיעים מעל 40 מדינות שונות!! ושכולם משתפים פעולה עם הטרור. אף אחד לא יודע מתי המלחמה בדרום תסתיים, ואפילו לא התחלנו בצפון!!!!! זה נראה ש"בכיף" עוד שנתיים אפילו נהיה במצב הזה. מנהיג נורמלי יעשה את המקסימום האפשרי כדי שהמלחמה תגמר כמה שיותר מהר. אבל ביבי - ההפך. עושה את ה*מקסימום* שהמלחמה תתמשך ותתמשך כמה שרק אפשר. ואפשר כמובן הרבה להאריך ולפרט, אבל זה נראה לי מספיק לעכשיו.
2
4
105
אדיר דחוח-הלוי
27 במרץ 2024
In :)
לאחרונה הובאה לידיעתי טענה בעניין כשרות סכיני השחיטה. הטוען טען שכל העופות בימינו פסולים מכיוון שהם נשחטים בכמויות גדולות מאד, והואיל וסכיני השחיטה אינם נבדקים לפי טענתו, כל העופות הם בגדר ספק נבילות. ובכן, הבה ונחל לעיין בהלכות שחיטה (א, כד): "וצריך לבדוק [את הסכין] כן אחר השחיטה, שאם מצא בה [=בסכין] פגם אחר השחיטה, הרי זו ספק נבילה: שמא בעור נפגמה [הסכין טרם ששחט], וכששחט הסימנין בסכין פגומה שחט. לפיכך, השוחט בהמות רבות או עופות רבים, צריך לבדוק [את הסכין] בין כל אחת ואחת: שאם לא בדק, ובדק באחרונה ונמצאת הסכין פגומה – הכול ספק נבילות ואפילו הראשונה". נמצא, שבדיעבד גם אם לא נהגו כשורה ולא בדקו לאחר כל בהמה ועוף – שחיטתם כשרה. ולכן, השאלה שנותרה היא מה השוחטים עושים בימינו כאשר הסכין נמצאת פגומה? כלומר: האם הם מכשירים את הנבלות? אם הם לא מכשירים אותן – שחיטתם כשרה בדיעבד. אגב, כל שאר הטענות ששמעתי מן הטוען בעניינים אלה בעניין צער בעלי חיים, ודוחק בתי המטבחיים, וכן שהבודק אינו השוחט עצמו וכו', לדעתי אין בהן לפסול בדיעבד את השחיטה. ועל הפוסל להביא ראיה מבוססת מן ההלכה כדי לפסול כל אחד ואחד מן הדברים הללו. ובחזרה לעניין סכיני השחיטה, העניין נבדק עם שוחט של הרבנות הראשית, וכך העיד: 1) הסכין נבדקת אחת לחמש דקות (בבד"צים אחת לשתי דקות), כאשר כל דקה נשחטים כשנים-עשר עופות. כלומר, במהלך חמש דקות נשחטים כשישים עופות על-ידי שוחט אחד. 2) אם נמצאת פגימה בסכין עוצרים את כל הקו, ומשליכים את כל העופות שנשחטו. 3) מאז שאותו שוחט החל לעבוד לפני כשנה, מעולם לא נמצאה פגימה בסכין שלו. פעם אחת בלבד נמצאה פגימה אצל אחד השוחטים ומיד עצרו והשליכו את כל העופות. ומזאת נוסיף ונלמד שסכיני שוחטי ימינו הינם באיכות גבוהה מאד, הרבה יותר מאשר סכיני ימי קדם. כלומר, ייתכן מאד שסנהדרין-אמת תשנה בעתיד את ההלכה בעניין בדיקת סכיני השחיטה, כך שלא יחייבו לבדוק לאחר כל עוף וכל בהמה, הואיל וסכיני השחיטה באיכות גבוהה מאד.
2
0
52
bottom of page