top of page

אדיר דחוח-הלוי

אדמין

בשם ה' אל עולם

More actions

תגובות בפורום

הרב אדיר תוכל בבקשה להסביר את זה
In :)
נפתחה קבוצת ווטסאפ חדשה!
In :)
אדיר דחוח-הלוי
03 במרץ 2025
בקשתך התקבלה, תודה.
0
דמות השי"ן שעל התפילין של ראש
In :)
אדיר דחוח-הלוי
13 בפבר׳ 2025
חזקה על רבנו שהיה לפניו מקור מהימן ונאמן. רבנו כבר הוכיח אלף פעמים את נאמנותו לדרך האמת ולנוסחים ולמקורות הקדומים. לגבי יובב שרבבי התימני הנרצע, מדובר בדרדעי אורתודוקסי ששקוע מאד בתורת המינים אפילו יותר מדרדעי אורתודוקסי ממוצע. הוא מתגורר בעיר השוטים אלעד ומשתלב היטב בקרבם. כמו כן, הוא גם אוכל מן התורה וגם מעריץ את כל המינים הנגעלים. איך אפוא הנך מסוגל לנפנף בטמבל כל-כך תועה, אשר אפילו אינו מבין שרש"י-שר"י לא היה גאון עצום ואחד מגדולי ישראל?! ולא רק רש"י-שר"י, מדובר בטמבל אשר אפילו סבור שתורת האופל וכל הקבלה הפגאנית הן תורת-אמת. ותמוה מאד-מאד שיש אנשים חכמים בעיניהם, כמו הדרדעי האורתודוקסי הפרו-אשכנזי והמשתמט שנזכר לעיל, שמפקפקים בנאמנות התורה-שבעל-פה שרבנו מסר לנו – ואין הדבר נובע אלא מריחוק מדרך האמת, ומחוסר הבנה בסיסי של אופיו, דרכו, שיטתו ומשנתו הצרופה. ואין לחלוק על רבנו אלא בראיות מפורשות וברורות אשר בהירות כאור בשחקים. וכל מי שחולק על רבנו בטענה הקלושה שהוא לא מוצא את דבריו בגמרא הוא פשוט שחצן, כאילו מה שלפניו הוא חזות הכל, וכאילו אין חזקת נאמנות גדוֹלה לרבנו. והעדר הדעת הוא זה שגרם ליובב שרבבי לבקש לעצמו גדוּלה, ולחלוק על מסורת התורה-שבעל-פה שבידי רבנו.
1
האכלת ציפורים בערב שבת שירה
In :)
מאמר הלכות ע"ז
In :)
אדיר דחוח-הלוי
24 בינו׳ 2025
עיינתי במאמרך, לצערי לא התאפשר לי אלא לעבור עליו פעם אחת ודי בזריזות, להלן חוות דעתי הצנועה: מאמרך מקיף ומתומצת מאד, נקי משגיאות מחשבתיות והלכתיות עד כמה שראיתי. כמו כן, הנך מפרט ומחלק לקטגוריות בצורה טובה, ומסיק מסקנות מצוינות מן ההלכות לגבי מציאות חיינו. ראוי היה להרחיב מעט בהסקת המסקנות הזו. קצרו של דבר, השלד של מאמרך איתן ומצוין. ועתה לסגנון הכתיבה: לעתים דבריך מתומצתים מדי וראוי להרחיב בהם מעט כדי לתת לקורא חוויה יותר ספרותית ומליצית. יתר-על-כן, לעתים משפטים מתומצתים מדי פוגמים ביכולת של הקורא להבין את הנאמר. להבנתי, סגנונך המהותי והטכני ראוי לשיפור ולשכלול, ולכן לא הייתי ממהר לכתוב מאמרים בסדר גודל כזה. לעתים יש לשפר את הקשר בין הפסקות, הקשרים קצרים מדי, ולא מאפשרים לקורא לעכל את הדברים. לעניין סידור הדברים: אני באופן אישי סבור ששימוש בפונטים שונים מבלבל ומפריע לעין הקורא, במיוחד כשבתוך פסקה אחת משתמשים בפונטים שונים. כמו כן, אני מציע לך לחלק את המאמר הזה לחלקים. אם תרצה, אוכל בעז"ה לערוך את המבוא של מאמרך ולשלוח לך לעיון, כהכנה לפרסום באור הרמב"ם. אך איני יודע מתי אתפנה לכך, אני עסוק מאד ב"ה. ואף איני יכול לעבוד 24/7. הנני זקוק גם למנוחה. בכל אופן, אם תרצה, הנני מזמין אותך לעבור פעם נוספת על הפרק הראשון של מאמרך (מההתחלה עד ביטול יצר עבודה-זרה), כאשר לנגד עיניך עומדות כל העת השאלות: מה ניתן לשפר? באיזה עניין הקורא עלול שלא להבין או להתבלבל? כיצד הנני גורם לכך שהקורא ירוץ בטקסט שכתבתי, תוך שהוא יבין את הנאמר? קצרו של דבר, שים את עצמך במקומו של הקורא, ותקרא את דבריך ממבט עינו של הקורא, ככל שניתן. לאחר שתעשה כן פעם אחת ושנייה ושלישית (והיה ראוי לעשות כן מאה פעמים אם היה אפשר, כי רק כך משכללים את יכולת הכתיבה), שלח אלי למייל את הקובץ בקובץ WORD, ואראה מה אוכל לעשות. נ.ב. טוב עשית שלא שילבת הערות שוליים במאמר, כמנהג האקדמיה השחצנית והמרוקנת מדעת אלהים.
1
1
סדר עליה לספר תורה
In :)
הרשמו לקבלת עדכונים והודעות על מאמרים חדשים

יישר כוחכם ותודה על הרשמתכם

זִכְרוּ תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי!

bottom of page