מוסר ותורה
שלום. יש לי שאלה שהתעסקתי בה הרבה לאחרונה
משום מה אני רואה הרבה הוגים (פילוסופים) יהודים שטוענים את הדבר הבא: המוסר והתורה הם שני כלים שונים
התורה היא לא חייבת להיות מוסרית. כלומר שמעתי אחד שאומר ״התורה והמוסר זה כלים״ כמו שיש אקולוגיה יש גם תורה ומוסר
התורה מדברת על הדבר ההלכתי
יוצא מזה הרבה דברים: לדוגמא ההומואים הם מוסריים (דבר זה לא יתכן כלל!) ולהפך יש יגידו שאדם שעשה עבירה חמורה. אם היא נוגעת בהיבט מוסרי אף על פי שעשה תשובה לאו דווקא הוא אדם מוסרי
(לענ״ד דבר זה לא יתכן כי חלילה אפשר להגיד לשיטתם שאף על פי שדוד המלך ע״ה חזר בתשובה הוא לא מוסרי. דבר זה יתכן?!?!)
אשמח לשמוע את דעתך
88 צפיות



התורה היא מוסר אלהי וזו הערובה לצדקתה ולמוסריותה המוחלטת.
כל המצוות, גם המצוות שבין אדם למקום, נועדו בסופו של דבר לתקן את היחסים שבין אדם לחברו.
שחיתות מוסרית מובילה לכאוס ולאכזריות, ולסבל רבתי של החברה כולה.
ובאופן כללי, תתרחק מהפילוסופים כולם, בעיקר היהודים שבהם, עד כמה שראיתי כולם ללא יוצא מן הכלל הינם מינים וכופרים ארורים מאד (ועל חלק מהם כתבתי מאמרים באתר), כדי להעמיק בפילוסופיה היהודית (מחשבת ישראל) אין עוד צורך במאומה מעבר למורה הנבוכים להרמב"ם.