הרמב"ם על מי שמתנגד אידיאולוגית לישון בסוכה
1) יש כאלה שלא ישנים בסוכה, והם מצדיקים זאת בטענה הבאה: הסוכה קדושה מכדי לישון בה - מכיוון ששינה היא תקופה בה לאדם אין שליטה על עצמו, ובנוסף, להתלבש ולהתפשט בסוכה יצמצם את הכבוד של האדם לסוכה ויהפוך את הסוכה לחדר שינה - ולכן מסיבות אלה השינה בסוכה תגרום להם צער רוחני גדול, ו"המצטער פטור מן הסוכה".
2)כאשר הם נשאלים, הם טוענים כי הנוהג שלהם הוא רק כמעמד של מנהג ולא הלכה מוחלטת. בפועל אף אחד מהם לא ישן בסוכה.
3) מה דעתו של רמב"ם בעניין זה? האם האנשים האלה חוטאים? אם כן, איזה חטאים?
4) לפי הרמב"ם מה מעמדם ההלכתי של יהודים כאלה?
5) האם היהודים הללו שונים מיהודים הרפורמים? האם הם גרועים מהם?
למען ההגינות והצדק בבקשה לקרוא את המכתב הזה מאת הרבי שלהם המסביר את עמדתם לפני שתגיבו https://www.chabad.org/therebbe/letters/default_cdo/aid/1965097/jewish/Why-Chabad-Dosnt-Decorate-or-Sleep-in-the-Sukkah.htm



יופי שאתה יודע לחפש וגם לראות, אך השאלה היא האם אתה מבין?
עיניים להם ולא יראו...
לגבי הקבלה, אם היית לומד היטב את יסודות הדת היית מבין שמדובר בספר מינות.
לגבי בעל התניא (שלחן ערוך הר"ב), מדובר במין ואפיקורוס, כך שמצוה לתעבו, ועבירה חמורה היא לרוממו, כי כל המרוממו מרחיק את עם-ישראל מייעודו -- מדרך האמת.
לגבי הגדולים שאנכי מעריך: כל אנשי האמת מאברהם אבינו דרך משה רבנו וכל הנביאים ע"ה, וכן חכמי המשנה והתלמוד, וכן רס"ג רבנו בחיי והרמב"ם, ועוד. היחידים שאיני מעריך או יותר נכון מתעב הם הכת האורתודוקסית הפרו-נוצרית האשכנזית שקמה עלינו באלף השנים האחרונות, אלה מינים ארורים שמורידין ולא מעלין.
ואידך זיל גמור, הכל לפניך.