האם לפי הרמב״ם מונים את השעות של היום מזמן עלות השחר או מזמן הנץ החמה
לכאורה נראה שמונים מעלות השחר כיון שזמן קריאת שמע הוא קודם הנץ ואם כן עד שלוש שעות שאמרו לכאורה הוא מקודם הנץ כי הכל מתחיל מזמן החיוב
מקוה שהבהרתי עצמי
ועוד יש לי לשאול שהרי בימינו רובם קמים עד שלוש שעות ולא כמו פעם שזה רק בני מלכים ואם כן לכאורה אפשר לכתחילה לסמוך עד שלוש שעות כי רק פעם הרוב היו קמים בעלות השחר
בפירוש המשנה (מגילה ב, ד) אומר רבנו כך:
"וחישבנו את היום מעלות השחר לפי שנאמר בעזרא מעלות השחר עד צאת הכוכבים וקרא זמן זה יום".
לגבי המשך דבריך, גם המלכים חייבים לקרוא קרית-שמע בזמנה, כל-שכן שאר בני האדם. כמו כן, כל עניין המלכים נעדר מפסקי רבנו בהלכות ק"ש ספ"א, משמע שחכמים הזכירום אך ורק כדי לסמן את הזמן ותו לא.