שלום לכל החברים,
עד היום מצאתי שתי שגיאות משמעותיות בסידור אור הרמב"ם:
הראשונה, בתפילות העמידה של שלושת הרגלים (ערבית, שחרית ומנחה) חסר חמש מלים ב"יעלה ויבוא", וצריך להוסיף: "ביום טוב מקרא קודש הזה" וכו', לפני "ביום חג הסוכות הזה" לדוגמה וכו'.
השנייה, לצערי הרב נשמטה כל תפילת "נשמת כל חי" מתפילת שחרית של שבת (מקומה לפני ברכת ישתבח). הוספתיה בתחילה כי רבנו כותב שמדובר במנהג שנהגו בו כל ישראל, אך במהלך עבודתי על הסידור עדכנתי גופן מסוים שעבדתי איתו בהתחלה והדבר שיבש את כל הקובץ. שיבוש חמור זה אילץ אותי לעבוד על הקובץ כולו מתחילה ועד סוף, ובמהלך המעבר מגופן לגופן נשמטה תפילת "נשמת כל חי".
בנוסף לכך:
1) בעמ' 39,116 מופיע הנוסח הבא: "גואלנו וגואל את אבותינו", ויש למחוק את המלה "את", כי המלה "וגואל" אינה פועל כי אם שם תואר.
2) בעמ' 119 נכתב: "עבד נאמֵן" בצירי, והיה עלי לכתוב: "עבד נאמָן" בקמץ.
עמכם הסליחה והמחילה.
שלום עליכם ,
שאלה לגבי נוסח התפילה ליחיד בבית
אני יודע שאין אומרים קדיש וקדושה אלא בציבור , ולכן הסידורי הבלאדי כתוב להגיד במקום "ברכו את ה' המבורך" להגיד "ברכי נפשי..." בלשון יחיד. וכן כתוב ב- ובא לציון במקום לאמר "קדוש קדוש קדוש.." להגיד "קדושת .... " לא ראיתי איזכור בנושא זה בסידור אשמח להארה בנושא האם נכון לשנות את הנוסח בזמן שאדם מתפלל בביתו יחיד .
שאלה לגבי הקדיש מצאתי בסידור הבאלדי שיש לומר נוסח מסויים של קדיש תתקבל בסוף התפילה נוסח מקוצרר כזה . אשמח גם להבהרה בנושא
תודה