1) לפי הרמב"ם המשפחה היציבה המסודרת היא הבסיס הראשון הכרחי לחברה בריאה מתפקדת.
הרמב"ם במו"נ ג' מא: "אבל מיתת בית דין תמצאנה בדברים החמורים...ומכה אביו ואמו ומקלל אביו ואמו לגודל החוצפה שיש בכך, ומפני שהוא מפסיד סדירות הבתים שהוא החלק הראשון מן המדינה."
http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/more/c13-2.htm#1
2) כפי שאנו רואים בימינו, קריסת המשפחה (אסון שנגרם, במידה רבה מאוד, על ידי הפמיניזם) הובילה לאנרכיה משתוללת ולקריסה חברתית.
3) לאור זה שאלתי היא כדלקמן: מכיוון שהמשפחה היא הבסיס הראשון לחברה אם כן מדוע כיבוד אב ואם אינו אחד מהמצוות בני נח?? ללא ספק, לאור השקפתו של הרמב"ם על תפקידה של המשפחה כבסיס היסוד ביותר לחברה, כיבוד אב ואם צריך להיות ממש בראש רשימת המצוות בני נח!
לאור האקטואליה, שאלה זו דחופה מאוד. נא להאיר אותי.
די בשבע מצוות בני נוח כדי ליצור חברה בריאה ומתפקדת, אשר אינה אור לגויים.
כדי ליצור חברה בריאה ומתפקדת שהיא גם אור לגויים, ונס לכל האנושות, יש צורך בערכי התורה הנעלים.
העדר מצות כיבוד אם ואם מחבלת בחברה שנועדה להיות אור לגויים, אך אין בה צורך הכרחי בחברה שנועדה לתפקד באופן תקין ותו לא. ואם היה במצוה זו צורך הכרחי -- התורה הייתה מצווה על הגויים לכבד את הוריהם. ודי בכך הוכחה, ואין צורך להתפלסף בדברים שאין לנו ספק בהם מה התורה ציוותה ומה לא.
האיסורים של גניבה ורציחה הם מן המצוות השכליות, שכל אדם בשכלו מבין אותם, כך לגבי הרוב הגדול של האנושות שמפעילה את השכל, ואין להתייחס לחלקים מסוימים ושוליים באנושות שהם יותר גרועים מן הבהמות, ומעלתם מעט למעלה מן הקוף, כדברי רבנו במורה.
לכל כלל יש יוצא מן הכלל ואין ללמוד מן היוצא מן הכלל על הכלל.
וכלל זה נכון לגבי כל דבר בחיים, ומי שאינו מבין אותו יכול להקשות על כל דבר.