למיטב הבנתי, המושג "מטאפיזי" מיסודו הוא מושג פילוסופי (=מעל לטבע) ולא מדעי אמפירי.
הפילוסופים הקדמונים שגו בעניינים "מטאפיזיים" רבים מאד בעקבות העדר ידיעת המדעים. הצורך שלהם להפוך את המדע לעניין פילוסופי נבע מהעדר כלים מדעיים אמפיריים לבחינה לבדיקה ולהוכחה.
כך שאיני יודע על מה אתה מסתמך באומרך שעקרון הצורה והחומר וכן עקרון ההעדר הם עקרונות מטאפיזיים ויחד עם זאת הם היו אמיתיים ונשארו אמיתיים. שהרי עקרונות אלה נקבעו בגלל העדר ידיעה מדעית והעדר הבנת תהליכים מדעיים אשר גרם למדענים לברוח אל ההסברים הפילוסופים שמעל לטבע, הסברים שלא ניתן להוכיחם מבחינה מדעית אלא מבחינה פילוסופית שאינה הכרחית כלל, ובמיוחד לאור המדע המתקדם.
אגב, בימינו יש מדענים אשר עונים על שאלת היווצרות החומר שציינת לעיל, ואף ערכו מחקרים באותו "חלקיק אלהי" אשר יוצר חומר, אך עדיין רב הנסתר על הנגלה.
למיטב הבנתי, המושג "מטאפיזי" מיסודו הוא מושג פילוסופי (=מעל לטבע) ולא מדעי אמפירי.
הפילוסופים הקדמונים שגו בעניינים "מטאפיזיים" רבים מאד בעקבות העדר ידיעת המדעים. הצורך שלהם להפוך את המדע לעניין פילוסופי נבע מהעדר כלים מדעיים אמפיריים לבחינה לבדיקה ולהוכחה.
כך שאיני יודע על מה אתה מסתמך באומרך שעקרון הצורה והחומר וכן עקרון ההעדר הם עקרונות מטאפיזיים ויחד עם זאת הם היו אמיתיים ונשארו אמיתיים. שהרי עקרונות אלה נקבעו בגלל העדר ידיעה מדעית והעדר הבנת תהליכים מדעיים אשר גרם למדענים לברוח אל ההסברים הפילוסופים שמעל לטבע, הסברים שלא ניתן להוכיחם מבחינה מדעית אלא מבחינה פילוסופית שאינה הכרחית כלל, ובמיוחד לאור המדע המתקדם.
אגב, בימינו יש מדענים אשר עונים על שאלת היווצרות החומר שציינת לעיל, ואף ערכו מחקרים באותו "חלקיק אלהי" אשר יוצר חומר, אך עדיין רב הנסתר על הנגלה.