1) ישנם רבים הטוענים שאלוהים צריך להיות נשגב מהעולם, אך גם אימננטי בעולם, כי אם אלוהים רק נשגב מהעולם הרי זו מגבלה גסה על אלוהים, ולכן אם אלוהים באמת אינסופי בכוחו אז בהכרח הוא גם מעבר לעולם ובעולם בו זמנית, ורק בדרך זו הוא באמת בלתי מוגבל
2) ואם אנו מגיבים שע"פ שׁיטתם אלוהים צריך להיות ישות גופנית - מכיוון שכל היצורים בעולם הם גופניים, וכי זו סתירה לאל אינסופי להיות גוף, הם תמיד מגיבים שכל מושג הסתירה חל רק על בני אדם אך לא על האל, מכיוון שאלוהים אינו מוגבל על ידי חוקי ההיגיון ולכן אלוהים - בכוחו האינסופי - יכול להיות בעולם גם אם אינו גוף
איך אנו מגיבים לאנשים כאלה?


עליך השלום רב אדיר
יחוד השם, אמונתו של אברהם אבינו, הינו דבר קשה להשגה, אבל אשרנו שזכינו לספר המדע, בו רבנו, מציג פני עובד השם, את האלוהים כביכול בעשרת ההלכות הראשונות!
המילה אמת, על כל צורותיה נאמרת מעל לעשר פעמים, השם אלוהים אמת! ואין לאחר כאמיתתו, והוא לבדו האמת, ואין שם מצוי אמת מלבדו כמותו!
בישביל הרמב"ם, אלוהים הוא האמת!
שים לב, שבאף לא אחת מן הלכות יסודי התורה המילה בורא, או ברא אינו מופיע! כל מה שרבנו אומר על אלוהים זה: שהוא מצוי ראשון, והוא ממציא כל הנמצא, שהם מושגים פילוסופיים.
לאל הטרנסנדנטי אין דמיון כלל!
הרמב"ם לא יכל לומר על אלוהים יותר ממה שהוא אמר! ומה שהוא אמר, זה כל מה שיכול עובד השם להשיג בשיכלו! לרדת לסוף דעתן של עשרת ההלכות הראשונות של ספר המדע, זו היא ידיעת השם.
י
חה