הרמב"ם טוען שאמנם בעלי חיים מסוגלים לתפיסה חושית (percetion), אך רק לבני אדם יש השגה רציונאלית (conception) - רק לבני אדם יכולים להיות מושגים מופשטים. מדענים כיום טוענים שישנם סוגים מסוימים של בעלי חיים בעלי מושג הוגנות וצדק, ויש מדענים שהשתמשו בניסויים אלה עם בעלי חיים להלן כדי להראות שלקופים יש את המושג צדק והגינות. האם הסרטונים האלה מפריכים את הרמב"ם? אני באופן אישי חושב שזה בהחלט לא מפריך את הרמב"ם, אבל אני מאוד אעריך את נקודת המבט שלכם בנושא זה.
עצם ניסוח השאלה פשוט מדהים אותי, אם יכולנו לחשוב כאלוהים, אז הינו אלוהים!
אם חיות היו מסוגלות לחשוב כבני אדם, לא היו חיות!
האדם אינו חלק בהמה וחלק אדם, כפי שטוענת החסידות הדואליסטית!
לכל צורת חיים יש רצון בפני עצמו, כל החי רוצה משהו, הכלב רוצה בנתח הבשר הזה, וגם האדם רוצה בנתח הבשר הזה, אבל ההבדל המהותי המבדיל קטגורית את האדם משאר צורות החיים האחרים היא העובדה, שהאדם, שלא כאותו הכלב, האדם גם מודע לרצונו! האדם הוא היצור היחידי בכל ההיקום המודע למודעותו!
האדם מודע לרצונו בנתח הבשר הזה המונח לפניו, האם מישהו באתר אור הרמב"ם יכול להעלות על דעתו שלכלב יש מודעות לרצונו?
שבת שלום