איני סבור שיש בעיה בהשקפה זו, שהרי מיסודות הדת שה' מסייע לעמו.
ורס"ג וגם רבנו אומרים מדי פעם "בעזרת השם" או "בעזר אלהי" וכיו"ב.
וכֹה דברי רבנו בהלכות תשובה (ט, ו):
"נמצא פירוש כל אותן הברכות והקללות על דרך זו: כלומר אם עבדתם את ה' בשמחה, ושמרתם דרכו, משפיע לכם הברכות האלו ומרחיק הקללות, עד שתהיו פנויים להתחכם בתורה ולעסוק בה כדי שתזכו לחיי העולם הבא, וייטב לך לעולם שכולו טוב ותאריך ימים לעולם שכולו ארוך. ונמצאתם זוכין לשני העולמות, לחיים טובים בעולם הזה המביאים לחיי העולם הבא: שאם לא יקנה הנה חכמה ומעשים טובים אין לו במה יזכה, שנאמר 'כי אין מעשה וחשבון, ודעת וחכמה, בשאול' (קה' ט, י)".
איני סבור שיש בעיה בהשקפה זו, שהרי מיסודות הדת שה' מסייע לעמו.
ורס"ג וגם רבנו אומרים מדי פעם "בעזרת השם" או "בעזר אלהי" וכיו"ב.
וכֹה דברי רבנו בהלכות תשובה (ט, ו):
"נמצא פירוש כל אותן הברכות והקללות על דרך זו: כלומר אם עבדתם את ה' בשמחה, ושמרתם דרכו, משפיע לכם הברכות האלו ומרחיק הקללות, עד שתהיו פנויים להתחכם בתורה ולעסוק בה כדי שתזכו לחיי העולם הבא, וייטב לך לעולם שכולו טוב ותאריך ימים לעולם שכולו ארוך. ונמצאתם זוכין לשני העולמות, לחיים טובים בעולם הזה המביאים לחיי העולם הבא: שאם לא יקנה הנה חכמה ומעשים טובים אין לו במה יזכה, שנאמר 'כי אין מעשה וחשבון, ודעת וחכמה, בשאול' (קה' ט, י)".