מהי הדרך הטובה ללמוד תורה?
נשאלתי כך: מה היא הדרך הטובה ביותר ללמוד את כתבי הרמב"ם במטרה לדעת לפסוק הלכה? מהיכן מתחילים? מה הם היסודות? האם יש תוכנית מסודרת? האם זה תלוי בזמן? וכל פרט אחר. תשובה: הדבר החשוב ביותר לדעתי הוא ללמוד את התורה שבכתב ואת התורה שבעל-פה לשם שמים, דהיינו שלא מתוך מטרה להפיק רווחים וטובות הנאה, כמו יושבי הישיבות למשל, ולא מתוך מטרה להשיג שׂררה וכבוד ולהתגדל על הציבור, אלא מתוך מטרה לידע את האמת. כאשר אדם לומד תורה מתוך המחשבה הזו, הקב"ה מסייע לו להבין ולהשׂכיל. וביחס לעצם הלימוד, חובה לדעתי ללמוד את ספר המדע היטב, לימוד המחשבה והבנת מטרות התורה ויסודותיה, הם היסוד להבנת מצוות התורה ומוסריה. בהצלחה רבה.
79 צפיות


