ברכת הדלקת נרות שבת
רבנו פוסק בהלכות שבת ה:א שיש לברך על הדלקת נרות שבת, אולם הברכה הזאת לא מופיעה בתלמוד הבבלי או הירושלמי, או הספרא, או הספרי או התוספתא. רבנו לא כתב שמקור הברכה הזאת היה במנהג. אם אין אנו רשאים לחדש ברכות שלא נכתבו בתלמודים, או בספרא, או בספרי, או בתוספתא, למה רבינו פסק לברך את הברכה הזאת? ולכאורה מה ההבדל בין הברכה על הדלקת נרות שבת לבין ברכת הנותן ליעף כח או ברכת על מצות ציצית, אשר שתיהם לא מופיעות בשום מקור מאלו שנזכרו לעיל ואין לברכם?
154 צפיות



@אדיר דחוח-הלוי תודה רבה על תשובתך. ברצוני להעיר שלא היה בכוונתי ״להאשים״ את רבנו בחידוש ברכה מלבו, אלא לחקור ולשאול היטב היטב על פסקתו ומחשבתו ולהבין מה מקור הברכה. מבחינת שאלתי רציתי להראות שלכאורה כך היה יכול להראות, וברור הדבר לי שלא פשוט המציאה מלבו. והרי ידוע בלי ספק שהברכה הופיעה לפני ימי הרמב״ם, כי כבר נכתבה בימי הגאונים. ואיני בזה מאשים את הגאונים, אלא פשוט מחפש מה מקור הברכה כפי שהסברתי.