תכל'ס הפזמון הזה התחיל להתנגן בעקבות מקובלי צפת של המאה ה-17.
וכך כתב בספר חמדת ימים: "ועודינו הדור בלבושו מעוטף לבנים כמלאך ה' לפני האלהים איש לפי מהללו יהלל בקדש הלולים ולכבוד הדרה של שכינה הרוחפת עלינו יכנס בכי טוב בשבחא דמטרוניתא ויאמר פרשת אשת חיל מראשה לסופה בנועם קולות ובגילה וברעדה".
כלומר לפי דבריו ודברי המקובלים, שרים את זה לכבוד השכינה או לחילופין לכבוד ה"מטרוניתא". ולפי הזייתם יש בכך נחת ועילוי לשכינה.
שלום,
לא כל כך הבנתי מה צריך להגיד.
יש בקבלת שבת ידיד נפש, אחר כך מזמורי תהילים, אחר כך אנא בכח, אחר כך לכה דודי, אחר כך עוד 2 מזמורי תהילים ואז ברכו והשאר.
מה צריך להגיד בחלקים שלפני ברכו.
בדורות האחרונים מצאו הרבה טעמים.
תכל'ס הפזמון הזה התחיל להתנגן בעקבות מקובלי צפת של המאה ה-17.
וכך כתב בספר חמדת ימים: "ועודינו הדור בלבושו מעוטף לבנים כמלאך ה' לפני האלהים איש לפי מהללו יהלל בקדש הלולים ולכבוד הדרה של שכינה הרוחפת עלינו יכנס בכי טוב בשבחא דמטרוניתא ויאמר פרשת אשת חיל מראשה לסופה בנועם קולות ובגילה וברעדה".
כלומר לפי דבריו ודברי המקובלים, שרים את זה לכבוד השכינה או לחילופין לכבוד ה"מטרוניתא". ולפי הזייתם יש בכך נחת ועילוי לשכינה.