ראו נא הודעה שקיבלתי במייל בעקבות "הקול הקורא" האחרון (טז בשבט תשפ"ב):
"לפי דבריך משמע, שאתה בין היחידים שעוד הולכים בדרך האמת, ועימך תמות חכמה, ועימך תאבד דרך עבודת השם האמיתית. לכן קשה לי לקבל את דבריך. אבשלום תם".
להלן תשובתי:
אבשלום טמ...
אם היית חי בדורו של אברהם אבינו אין לי ספק שהיית אומר לו את אותם הדברים... כי האמת לפי דבריך לעולם לא יכולה להימצא אצל אדם אחד ויחידי...
כמו כן, איני היחיד, יש עמדי חברים יקרים ונאמנים שהולכים עמדי. ודרך האמת לא תמות עמי, היא תמשיך לחיות, כי לא תשכח מפי זרעו. וכמו שקמתי אני יקומו אחרים תחתיי וימשיכו את מפעלי.
ואתה ושכמותך תיזכרו לדיראון עולם, על אשר הפנו עורף לה' ולדרך האמת ובחרו בהבל. ועצם העובדה שהזכרת את יום מותי, מעידה על אפלת לבך ועל שנאתך התהומית כלפיי וכלפי האמת.
וקשה לך לקבל את דבריי כי הלעיטוך בהזיות ובדעות קדומות, ומחשבתך כבר נתטנפה. ואלמלא הלכת אחרי הבעלים והכומרים היה לך קל לקבל את האמת, כי אור האמת ברור ובהיר הוא בשחקים...
ואחרי כל התשובות המוחצות שהשבתי לך בעבר, אתה עדיין מעז פניך וכופר ביד רמה בדרך האמת? עדיין תועה אחר הבעלים? כמה מחוסר דעת אתה! כמה אומלל אתה!
"דֶּרֶךְ רְשָׁעִים כָּאֲפֵלָה לֹא יָדְעוּ בַּמֶּה יִכָּשֵׁלוּ" (מש' ד, יט).
והנה המשך דבריו של אבשלום תם, אשר מבקש להבהיר כדלהלן:
עבור מר אדיר.
אתה כותב באתר שלך שקיללתי אותך. הקורא עוד יכול לחשוב שאכן קיללתי אותך ח"ו, אלא שאתה השמטת את זה, ולא היא.
אני מבקש שתפרסם הבהרה שלא קיללתי אותך, למרות שבדרך הוויכוח אתה לא תמיד עונה לעניין, אלא מעוות את השמות וכד' כפי שעיוותת את שמי.
ומה זה עניין לוויכוח שם האדם?
גם את שמך אפשר לעוות למובנים מעליבים, ואל תבקש ממני דוגמאות. יש את תרבות הוויכוח. ענה לעניין בלבד. בלי העלבות אישיות. ובוודאי בלי קללות וכד'.
ושוב אני מבקש שתבהיר שלא קיללתי אותך ח"ו.
להלן תשובתי:
תגיד אתה רציני? להלן קללותיך:
"אווו אריר זחוח. [...] כמה טמטום יש בך. חבל על נפשך. כמה אומלל אתה. למרות שהשבתי לך, אתה הולך בדרך עיקש.
[...] ואילו אתה גמד שבגמדים שמנסה להתבלט על ידי קצת הידע שיש לך, בבחינת איסתרא בלגינא קיש קיש קריא.
אני מצטער שאני מתבטא בצורה שכזו, אבל כמו שאומרים, ענה כסיל כאיוולתו.
[...] אין זה אלא שאתה נבער מדעת, ורשע מרושע. ועוד לא השתחררת משבעת הדברים שבגולם".
עד כאן דבריך.
מכל מקום, אפרסם את הבהרתך והקורא ישפוט אם מדובר בקללות אם לאו.
עוד כתבת: "למרות שבדרך הוויכוח אתה לא תמיד עונה לעניין", האמנם? דבריך הם דברי שקר חמורים והוצאת דיבה! לעולם הנני מתייחס לעצם העניין בתשובותיי. אלא שאנכי מוסיף תבלינים של תוכחה כדי לזעזע את ההולכים בדרכי ההבל וההזיות. אולי יש להם איזו זכות וייכנס משהו לליבם הערל... וכך נהגו כל נביאי ישראל לדורותיהם.
הערה נוספת לגבי "תרבות הדיון" שהזכרת, ובכן, דבריך הם דברי התחסדות ואף חירוף וגידוף קמי שמיא ונביאי ישראל, ודומני שלא ראית את דברי רבנו בהלכות דעות (ו, יב):
"במה דברים אמורים? בדברים שבין אדם לחברו, אבל בדברי שמים, אם לא חזר בו בסתר – מכלימין אותו ברבים, ומפרסמין חטאו, ומחרפין אותו בפניו, ומבזין ומקללין אותו – עד שיחזור למוטב, כמו שעשו כל הנביאים לישראל".
כמו שעשו כל הנביאים לישראל...
והנה המשך דבריו של אבשלום תם:
והנה מה שאשיב לך בתגובה, התפרסם גם את זה?
אווו אריר זחוח. אשיב לך כדרכך. כמה טמטום יש בך. חבל על נפשך. כמה אומלל אתה. למרות שהשבתי לך, אתה הולך בדרך עיקש.
חוץ מרבנו הענק הרמב"ם, ועוד ענק כרס"ג, קמו עוד ענקים לעם ישראל, שהרי לא אלמן ישראל. ואילו אתה גמד שבגמדים שמנסה להתבלט על ידי קצת הידע שיש לך, בבחינת איסתרא בלגינא קיש קיש קריא.
אני מצטער שאני מתבטא בצורה שכזו, אבל כמו שאומרים, ענה כסיל כאיוולתו.
ומי אישר לך לפרסם לכל הציבור מייל פרטי שכתבתי לך אישית? אין זה אלא שאתה נבער מדעת, ורשע מרושע. ועוד לא השתחררת משבעת הדברים שבגולם.
והנה תשובתי לאבשלום החוטא:
כתבת: "למרות שהשבתי לך, אתה הולך בדרכי עיקש". ובכן, איזו תשובות השבת? האם הוכחת לי את האמת ולו בעניין אחד?
כתבת: "חוץ מרבנו הענק הרמב"ם, ועוד ענק כרס"ג, קמו עוד ענקים לעם ישראל", ואיני יודע מה הוא החידוש שחידשת בכך שרבנו ורס"ג היו אנשי אמת? ולהזכירך, כל הדיון היה על אנשי דורנו ולא על הדורות שקדמו... והנה דבריך הראשונים: "לפי דבריך משמע שאתה בין היחידים שעוד הולכים בדרך האמת" וכו'. ניסיונך אפוא לרמוז כאילו הנני מתעלם מכך שרבנו ורס"ג היו אנשי אמת תמוה במיוחד! שהרי קראתי את שם האתר על שם רבנו! אור הרמב"ם והקול הקורא שאנו דנים בו נקרא: "מפניני רס"ג".