1) אם 'רב' מסוים, כדי לצבור רווח אישי, הולך ל'גדויל', ומאפשר 'גדויל' הזה לסטור לו בפומבי, הרי ש'רב' זה לא רק השפיל את עצמו, אלא הדבר הגרוע ביותר הוא שהוא השפיל את כל הקהילה שהוא מייצג - מי שיש לו אותו רקע לאומי כמוהו. באמצעות פעולתו המרושעת הוא הראה לאלה מרקעים לאומיים אחרים שהם יכולים להשפיל ולזלזל באלה שהם מרקע לאומי משלו. (מהו השם ההלכתי הטכני לחטא כזה?)
2) לאור זה, האם חיה דו-רגלית נהנתנית פחדנית חלשה מרושעת זו צריכה לבקש מחילה מכל אלה שיש להם אותו רקע לאומי כמוהו?
3) ואם כן, האם עליו לעשות זאת לכל אדם ואדם או שעליו לבקש סליחה מכל הציבור יחד? או שהוא חייב לעשות את שניהם?
הנה תשובתו שכנראה אתה מתכוון אליה:
טעיתי בעניין רעיון הרב הנ"ל ביוטיוב. מחילה.
אך קראתי במו עיני את המאמר בו הוא נשאל על ידי תלמיד בעניין הרב הישיש, ענה ואמר
שאכן הרב הישיש כתב ואמר את מה שכתב ואמר, "אך אין זו דעתי" .
ויקיפדיה:משנתו[עריכת קוד מקור | עריכה]
שיטתו בהלכה היא הליכה בשיטת הרמב"ם תוך כדי הפצת משנתו בשיעורי הלכה קבועים בקרית אונו, ושיעורים מזדמנים ברחבי הארץ. במסגרת זו משמש גם כנשיא מכון מש"ה.
לאחר פטירתו של הרב יוסף קאפח יש הרואים ברב ערוסי את הדמות הבולטת בתנועה הדרדעית[דרוש מקור]. עם זאת, כשנשאל בנושא קרוב כתב כי אין היום בישראל דרדעים ועקשים, וכי מלבד "שועלים קטנים מחבלים כרמים" כולם מאמינים בקבלה ובקדושת ספר הזוהר, והוסיף שהסיבות לפריצת המחלוקת בנושא, ביניהן אמונות טפלות שהוצגו כקבליות, ובודאי מהוות כפירה ועבודה זרה גם על פי פוסקי אשכנז וספרד, כבר אינן קיימות כיום[8].
הרב הנ"ל גם אם נניח שלא אמר מה שכתבו עליו שהוא אמר, בכל אופן, הוא לא יצא בצעקות כנגד ויקיפדיה!
א) איך היה עליו להגיב לסטירות? ובכן לכל הפחות שלא יפרסם את הסרטון ו"יהתהדר" בו...
ב) היכן בריאיון ביוטיוב אותו ר"ב חולק על מרי הישיש בעניין ספר הזוהר?
ג) הוא צריך לשוב בתשובה, אך הוא לא יעשה זאת, ראו דברי רבנו באיגרתו לתלמידו ר' יוסף עמ' קכז: "והיאך אתה אתה מדמה לעצמך בני, שהם יגיעו לדרגת הכרת האמת עד כדי שיודה שהוא חסר ויעקור כבודו וכבוד בית אביו?". וגם המשכורות ושלל טובות ההנאה במשך ארבעים שנה פועלות את פעולתן על הנפש, וכמו שאמרה תורה: כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים.
וברור שהוא מדגיש את השלום במטרה לחנוק כל זעקה לדרך האמת, כי זו מטרתו הראשונה בתפקידו הממסדי: לחנוק כל התעוררות לדרך האמת, אשר מסכנת את מעמדו, שררתו, יוקרתו, משכורותיו, וכוחו הפוליטי והכלכלי.
רבותי החכמים
קראתי את תגובתכם, מה אתם חושבים שהיתה צריכה להיות תגובתו המיידית
של אותו רב קהילה "חשוב" ברגע קבלת סטירות "החיבה" האלה?
חוץ מזה, האם רב זה, איננו אותו הרב, אשר אמר שלא קיימים היום דרדעים במובן של, ממשיכי דרכו של הרב הישיש? האם רב זה הוא אותו הרב שברעיון ביוטיוב הדגיש... שאכן הרב הישיש פסל מכל וכל את ספר הזוהר והקבלה, אך אין זו דעתי!
וכן:
וכבר פרסמתי בעבר, שהמחלוקת הזו, עברה ובטלה מן העולם, ומה ששרד ממנה הוא הבדלים מועטים בנוסחאות התפילה, ובמנהגים מסוימים, שכולם יסודם בנימוקים הלכתיים, ואם חז"ל אמרו שאין להרבות מחלוקת בין פוסקי ההלכה, כל שכן שאין לקיים מחלוקת שמרבה, חלילה, שנאת חינם.
גדול הוא השלום, שהוא שמו של הקב"ה, ועושה שלום במרומיו, הוא יעש השלום עלינו ועל כל עמו בית ישראל, ונאמר כולנו כאחד, בלב אחד, אמן.
אם אינני טועה, רב קהילה חשוב זה, מעולם לא יצא כנגד הזוהר והקבלה, ונגד אותם אלו אשר רואים את עצמם חכמי ישראל המינים למיניהם!
האם רב זה צריך לבקש סליחה על ההשפלה, או על זה שאמר שאין היום דרדעים
שאינם מקבלים את הזוהר והקבלה והם עברו מן העולם? אולי הוא צריך לבקש סליחה פעמיים? פעמיים כי טוב.
לעניות דעתי אתה צודק בהחלט, מי שעושה כדבר הזה משפיל את כל הקהילה והציבור שהוא מייצג, כל-שכן וקל-וחומר אם מדובר באדם אשר רוממות משנת הרמב"ם בגרונו ומתיימר ללכת בדרך האמת, שמעשהו חמור שבעתיים, מפני שבזה הוא משפיל מבזה ומחלל את דרך האמת שייסד אברהם אבינו ע"ה.
ועליו לשוב בתשובה ולהודיע שהוא טעה בדרכו, וחוזר בו ושב אל ה' יתעלה.
אך רב שכיר שנהנה מן התורה בממדים מבחילים במשך עשרות רבות בשנים לא יעשה כן לעולם, כי נפשו כבר הושחרה ברדיפת הכבוד השררה והממון, ועיניו כבר אינן רואות את האמת נכוחה.
אגב, האם התכוונת לרב השכיר הלז? ראה בדקה הרביעית ואילך.