1) האם לפי הרמב"ם מותר מבחינה הלכתית לצפות או לשמוע סרטונים ישנים של מגילת אסתר ולקיים את מצוות שמיעת המגילה?
2) ואם כן, האם עדיף להשתמש בסרטון הראשון ברשימה למטה - מכיוון שנראה שזה היה היחיד ש1) הוקלט בלייב ו2) כולל את הברכות?
3) ואם הקלטה ישנה מותרת מבחינה הלכתית, האם עדיף לפי הרמב"ם לצפות או לשמוע הקלטה חיה שמתרחשת בפועל בפורים השנה, במקום לצפות או להאזין להקלטה ישנה?
4) האם לפי הרמב"ם עדיף לצפות או פשוט להאזין?
5) לפי הרמב"ם, האם עדיף לצפות או לשמוע אחת מההקלטות למטה, או הקלטה חיה של המגילה, מאשר להגיע פיזית לקריאת מגילה בבית כנסת אורתודוקסי - בין אם זה אשכנזי, ספרדי או תימני וכדומה?
6) ואם התשובה היא כן, האם עדיף לצפות או להאזין להקלטה חיה מהשנה הזו, ולא להקלטה משנים קודמות, או שזה לא משנה?
מורי אדיר, בדיוק גיליתי את הקישור הזה מלפני שנתיים :)
כתבת: "אגב, בעיון נוסף איני בטוח שחובה דווקא בשידור חי, ואיני רואה סיבה לאסור גם בשמיעת הקלטה.
אדרבה, לעתים בשמיעת הקלטה מחזן מקצועי שומעים ומבינים טוב יותר מאשר בבית הכנסת.
והברכות ממילא אינן מעכבות."
השאלה שלי אליך היא:
1) האם מותר לי לענות אמן לברכות בהקלטה? הסרטון הראשון למעלה כולל את הברכות. אם אני רוצה לעשות זאת, האם מותר לי לצפות/להאזין לסרטון זה בפורים ולענות אמן לאחר הברכות? 2) הבסיס לשאלתי הוא השאלה היותר יסודית: האם יש צורך לשמוע ברכות בשידור חי/בהווה כדי שהברכות תהיו ברכות לגיטימיות מבחינה הלכתית למלא את חובת השומעים? ואם כן, למה?