שלום לרב , שאלות נוספות
1. הרמבם כותב בהקדמת ספרו שבלימוד ספר משנה תורה ישנה כל התורה שבעל פה כולה , ואנו רואים שיש במורה נבוכים שברים שאינם במשנה תורה (אף שאינם סותרים) והרי כאן רואים שלא הכל מהכל נמצא בתוך המשנה תורה מה ההסבר ? ודאי יש לכך תשובה (או המורה הוא לא דרישות הלכתיות אלא גם דרישות הליכות וגם ״אקסטרה״ ומה שדרישה הלכתית נמצא בחיבור הגדול ומה שאינו אינו נמצא?)
2. נראה שאין שום דרך מסודרת להשיג את הטענות לאמיתות ספר הזוהר ויחוסו לרשב״י לעומת הטענות שהזוהר מזוייף ואינו לרשב״י , אלא הטענות מפוזרות במספר ספרים מלפני מאות שנים ופעמים ששני הצדדים מציגים טענות חלושות מאוד , רציתי לשאול האם יש לרב ידע על מקום שבו יש כזה מאמר ששם טענה מול טענה אחת אחר השנייה של שני הצדדים ? ואם לא אולי אפשר לקחת יוזמה הרב ושאר הכותבים והמגיבים באתר וגם אני אשתדל ונכין בעזר השם כזה מאמר שמעמיד את הטענות אלו מול אלו כמו במבנה של שו״ת טיעון ותשובה וכך יהיה הכל ברור ומנוגש כי ודאי שאדם שהורגל במשך שנים שהזוהר הוא חיבור שקיבלנו בהר סיני ולפתע שומע שאינו לרשבי כלל 99 אחוז שהוא פשוט יתעלם מהמידע וימשיך הלאה וגם אלו שאולי ישמעו ככל הנראה לא יעשו את המאמץ לחפש את התשובות לשאלות ופשוט ימשיכו בחייהם כרגיל לפי מה שהורגלו , אבל(!) אם יהיה חיבור מסודר שמציג טענות אמיתיות בלבד ולא סיסמאות ריקות וודאי זה יוביל למסקנה ברורה לצד זה או לצד זה ויוכל מבקש האמת לפתוח זה החיבור ולקבל תשובה ברורה כדרך רבנו שכתב הספר במטרה שלא יצרכו לחפש בספרים אלא הכל במקום אחד
3. וודאי הרב במשך התקופה של פעילות אור הרמבם חטף חצים רבים לכיוונו ועבר קשיים רבים הן בתחילה של הגילוי ה״דרך״ הזאת (להבנתי הרב היה במסלול ה״רגיל״ של הישיבות והכוללים) והמאבק הפנימי והן מצש התגובה הסביבתית כי כידוע החברה החרדתי מאוד לא אוהבת שינויים אלא אוהבים ״שטאנצ״ אחד , רציתי לשאול מהרב איך מתגברים על אותם קונפליקטים וממשיכים כי לדוגמא שאני מנסה להסביר למישהו שאי אפשר לחלוק על הרמבם בהלכה ואפילו רבי יוסף קארו בעצמו כותב את זה מיד מניחים הטיעונים בצד ומתחיל ירידות לפסים אישיים , ואולי צריך באמת מאמר על זה ״מורה לאור הרמבם״ שבו יוסבר איך באמת מתמודדים נגד הקשיים שמלווים לאדם שפקח את העיניים ומהים שהדברים שהיה בטוח ב100 שהם אמת ותכלית הם בכלל עבודה זרה…
4. מה דעת הרב על רשב״י? הרי פשוט שהוא אחד מחז״ל ולא הוא באופן ישיר בעיה אלא הדרך שבה הטועים משתמשים בו האם כך הוא או אחרת? אני שואל זאת בעקבות תגובה שראיתי באתר ש״מוחה על כבודו של רשב״י״ אבל ממה שהבנתי אין כלל פגיעה ברשב״י והיחס אליו הוא כשאר התנאים ללא הבדל ורק הפגיעה היא באלו המשתמשים ב״רשב״י של הזוהר״ (דהיינו רשב״י המתואר בספר הזוהר ולא רשב״י המתואר בתלמודים) וטועים בע״ז וזה לא הופך את רשב״י לחלק מהטעות (שנכפתה עליו בעל כורחו)
תודה לרב בהערכה רבה על התשובות ושוב אבקש מחילה על האריכות כי לשנות גישה אי אפשר בחטף אלא יש לחקור ולשאול שוב ושוב עד שהדברים יתלבנו