הבה נקדיש תשומת לב רבה: בהבנה העממית של דוקטרינה זו, הם מאמינים שיש הבדל מהותי בינינו לבין הדורות הקודמים. הדורות הקודמים היו קרובים יותר לסיני, ולכן, לטענת ההמונים, הדורות הקודמים ידעו את האמת טוב יותר מאיתנו. העיקרון הוא: אם אתה קרוב לסיני אתה יודע את האמת טוב יותר; אם אתה רחוק יותר מסיני אתה יודע את האמת בצורה גרועה יותר. זה בלתי אפשרי שמישהו בדור מאוחר יותר יידע את האמת טוב יותר ממישהו בדור קודם - קרוב יותר לסיני.
עבור הרמב"ם בפיה"מ אין לכך כל קשר להבדלים מהותיים בין הדורות השונים, אלא הרמב"ם מייחס אותו .לחלוטין לתלאות הגלות. הגלות גרמה לנו לאבד את החוכמות שלנו ואת הידע המושלם שלנו
"ראו: מנחם קלנר, "הרמב'ם על ירידת הדורות ועל טבעה של הסמכות הרבנית
כתבתי על כך מאמר: מהי ירידת הדורות לפי הרמב"ם?
www.orharambam.com/post/מהי-ירידת-הדורות-לפי-הרמב-ם
הבה נקדיש תשומת לב רבה: בהבנה העממית של דוקטרינה זו, הם מאמינים שיש הבדל מהותי בינינו לבין הדורות הקודמים. הדורות הקודמים היו קרובים יותר לסיני, ולכן, לטענת ההמונים, הדורות הקודמים ידעו את האמת טוב יותר מאיתנו. העיקרון הוא: אם אתה קרוב לסיני אתה יודע את האמת טוב יותר; אם אתה רחוק יותר מסיני אתה יודע את האמת בצורה גרועה יותר. זה בלתי אפשרי שמישהו בדור מאוחר יותר יידע את האמת טוב יותר ממישהו בדור קודם - קרוב יותר לסיני.
עבור הרמב"ם בפיה"מ אין לכך כל קשר להבדלים מהותיים בין הדורות השונים, אלא הרמב"ם מייחס אותו .לחלוטין לתלאות הגלות. הגלות גרמה לנו לאבד את החוכמות שלנו ואת הידע המושלם שלנו
"ראו: מנחם קלנר, "הרמב'ם על ירידת הדורות ועל טבעה של הסמכות הרבנית