הוספתי עתה עוד פרק קצר למאמר האחרון על ערוסי (שולב במאמר):
ו. "הִכְשַׁלְתֶּם רַבִּים בַּתּוֹרָה" (מלאכי ב, ח)
והנה עוד תשובה של ערוסי הנוכל, הפעם בעניין הנחת תפילין בחול המועד, וזה לשון השאלה שכותרתה: "תפילין בחול המועד":
"האם לפי רבנו ומורי יש להניח תפילין בחול המועד?".
והנה לפניכם תשובתו של ערוסי:
"כנראה שלפי רבנו, כשיטת חכמי ספרד הקדמונים, שאין מניחים. לפי מנהג תימן – אין מניחים, רק אין אנו יודעים אם כך נהגו מקדמת דנא".
ובכן, מי שיקרא את מאמרי: "מדוע חובה להניח תפילין בחול-המועד?", יגלה, שדברי ערוסי כאן הם שקר וכזב, כי יש עשרות ראיות מפורשות וחותכות שלדעת רבנו חובה להניח תפילין בחול המועד. כמו כן, אין שום שיטה של "חכמי ספרד הקדמונים" שאין להניח תפילין! מה כן יש? ובכן, יש כמה עדויות מאד מפוקפקות שמיוחסות לתקופת הגאונים שאין להניח תפילין, והמעיין במאמרי יראה, שערוסי שוב בחר להתעוור מאור האמת, והעדיף את המינות.
"כֹּה אָמַר יְיָ צְבָאוֹת הַאֵין עוֹד חָכְמָה בְּתֵימָן אָבְדָה עֵצָה מִבָּנִים נִסְרְחָה חָכְמָתָם" (יר' מט, ז).
עד כאן.
תודה לידידי תלמיד משה שסייע לי בכתיבת המאמר.
אני לא רב :-)
מצטרף גם אני לרב גרויסמן תודה על דברי התורה המאירים
חבל שהמתנגדים טומנים תראש בצלחת ולא עונים על דבריך.
שיהיה לכם חג שמח ומבורך
תודה רבה לך רב אדיר על כל העבודה שאתה עושה. יש הרבה ידע וחוכמה ואמת במאמרים שלך. שהשם יברך אותך ואיתן לך כל מה שאתה צריך. שיהיה לך חג שמח.