לא לחינם נאמר בתורה בעשרת הדיברות:
"שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתֶּךָ, וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַייָ אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ" (שמ' כ, ט–י).
שלוש פעמים הודגשו בעשרת הדיברות העבודה והמלאכה, ללמדנו שאין תורה ללא מלאכה, וכדברי חכמים באבות (ב, ב): "כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון".
הבנתי, אני אקרא אותה בעזרת ה'
אני הרבה על הכביש אז אני שומע אותו הרבה בזמן האחרון בנסיעות, כדי לפחות לנצל תזמן כמה שאפשר.
יש מישהו אחר שאתה מכיר שיש לו שיעורי תורה ביוטיוב וכדאי לשמוע אותו?
והיום חלק מהחבר'ה שבישיבות לא עושים מלאכה בשבוע אלא לומדים תורה מהנימוק של "לא תישכח תורה"
למה היום היא עלולה להישכח מאשר בעבר? אולי בגלל שקשה יותר להתפרנס מאשר בעבר?
אני לא יודע אם יצא לך לשמוע את הרב אברהם ארבל, הוא אחד שדווקא יוצא נגד גילגול נשמות לדוגמה, יש לו הרצאה שאמנם לא הקשבתי לעומק אבל המסקנה שלו היא שיש היתר לעניין הזה, והוא גם מביא את הרמב"ם.
יצא לך אולי לשמוע אותו קצת?
בכל מקרה אני אישית גם חושב שאי אפשר רק ללמוד תורה וחייב גם לעבוד...