שלום הרב אדיר,
אחת מבנות משפחתי הודיעה לא מכבר, שהיא ובן זוגה, 'ידועים בציבור'.
הם עשו איזשהו תהליך מול ביטוח לאומי, ומבחינת הרשויות הם מנהלים משק בית משותף.
מבחינת הסובבים אותם, הם חיים יחד כבר שנים כזוג לכל דבר ועניין, ללא טקס נישואין כדת משה, שאותו הם לא רוצים לקיים.
1. יש איזשהו תוקף הלכתי מחייב למושג הזה של 'ידועים בציבור'?
2. האם יש כאן איסור כולשהו - דרבנן או אולי אפילו דאורייתא? (ראיתי שיש המכניסים יחסים ללא נישואין כדת משה, לגדר של "לא תהיה קדשה בבנות ישראל")
3. אחת הטענות המפורסמות של לייבוביץ' היתה, שבגלל הריבוי הגדול של המנאפים בזמננו, הממסד הדתי עושה שקר גדול וטעות גדולה, בכך שמחייב נישואין כדת משה, שהרי בכך מביא לידי חשש ממזרות בהיקפים נרחבים. לכן הדבר הנכון הוא דווקא לאפשר נישואין שלא כדת משה, ואז הזוג לא באמת נשוי ע"פ ההלכה, וכך למנוע מצבים של ממזרות.
האם יש אמת בגישה הזו?
תודה ושבת שלום!
שלום עליכם,
לשאלותיך:
1) לא, גדר של נישואין הוא אך ורק לפי דת משה וישראל. כלומר, האשה שנישאה בנישואין אזרחיים אינה נחשבת לאשת איש.
2) אם מדובר באשה שהוא ייחדה לו באופן קבוע, לא מדובר בזנות, אך הם עוברים על מצות עשה של תורה, דהיינו חובת הקידושין. וכל זאת כאשר הם מקפידים על דיני טהרה, כי אם אינם מקפידים על דיני הנידה הם עומדים באיסור כרת.
3) כבר מזה זמן מה הנני טוען את אותה הטענה בדיוק שטען ישעיה אחֵר, ולא ידעתי שהכופר המין הארור אף הוא טען אותה, ימח שמו וזכרו מספר החיים.
וטענה זו אמת לפי דעתי, וההתעקשות של ממסד הכמורה האורתודוקסי שכולם יתחתנו לפי דת משה וישראל נובעת מרדיפת בצע שררה וכבוד, שהרי אם חובה להינשא ברבנות כולם מחזרים אחריהם בבואם להינשא ומעניקים להם בזה כוח חברתי פוליטי ואף כלכלי, שהרי באמצעות שוק הנישואין מגלגלים לכיסיהם של הכומרים השכירים מעטפות רבות, כלומר, מדובר בעסק כלכלי מובהק.
ורדיפת הבצע עיוורה מזמן את עיניהם של הכומרים השכירים שוחרי השלמונים.