שלום שמעון, ראה נא מאמרי: "כשרות ספרי התורה לדעת הרמב"ם" (חלק א, חלק ב). מאמר זה מלמד (בעיקר בחלק הראשון), כי הקלף של ימינו הינו קלף שלא עובד כהלכתו. לפיכך, כל המזוזות של ימינו, שנעשו מקלף מסחרי, הינן פסולות, כי יש לכתבן על עור מעובד כהלכתו (גוויל, קלף או דוכסוסטוס).
לגבי תימן, בתימן קיימו את ההלכה, וכתבו מזוזות על עור מעובד כהלכתו. ולא רק מזוזות, גם ספרי תורה ותפילין, הכל נכתב כהלכתו לפי גדרי ההלכה התלמודיים.
שלום לך אחי שמעון, אי אפשר לסמוך על זה כי קלף שעובד בסיד אינו עיבוד. בנוגע למנהג תימן, ראשית יש להישמע לחכמי המשנה והתלמוד, משמע הסנהדרין ולא למנהגים, בכל מקרה, הקפידו על כך בתימן, כן.
שלום שמעון, ראה נא מאמרי: "כשרות ספרי התורה לדעת הרמב"ם" (חלק א, חלק ב). מאמר זה מלמד (בעיקר בחלק הראשון), כי הקלף של ימינו הינו קלף שלא עובד כהלכתו. לפיכך, כל המזוזות של ימינו, שנעשו מקלף מסחרי, הינן פסולות, כי יש לכתבן על עור מעובד כהלכתו (גוויל, קלף או דוכסוסטוס).
לגבי תימן, בתימן קיימו את ההלכה, וכתבו מזוזות על עור מעובד כהלכתו. ולא רק מזוזות, גם ספרי תורה ותפילין, הכל נכתב כהלכתו לפי גדרי ההלכה התלמודיים.
שלום לך אחי שמעון, אי אפשר לסמוך על זה כי קלף שעובד בסיד אינו עיבוד. בנוגע למנהג תימן, ראשית יש להישמע לחכמי המשנה והתלמוד, משמע הסנהדרין ולא למנהגים, בכל מקרה, הקפידו על כך בתימן, כן.