זו אכן המצוה הראשונה שנתחייבנו בה לאחר שנשוב לדרך האמת ולאחר שנקים את הסנהדרין.
ברם, כל עוד עם-ישראל רחוק מדרך האמת מצוה זו לא רלבנטית, ולא רק מפני שעם-ישראל לא יעשה-כן בשלב זה, אלא ובעיקר מפני שראשית יש לעקור עבודה-זרה ולהשיב את עם-ישראל לדרך האמת. רק לאחר שעם-ישראל ישוב לדרך האמת יצמח בקרבו הרצון להמליך מלך של אמת ולכונן ממלכת כהנים וגוי קדוש.
ובאופן כללי, אם המלך הולך בדרכי ה' זו ברכה גדולה, וכמו שפוסק רבנו בהלכות מלכים ומלחמות ספ"ד:
"ובַכֹּל יהיו מעשיו לשם שמיים, ותהיה מחשבתו ומגמתו להרים דת האמת, ולמלאות העולם צדק, ולשבור זרוע הרשעים, ולהילחם מלחמות ה' -- שאין ממליכין מלך תחילה, אלא לעשות משפט ומלחמה: שנאמר 'ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו, ונלחם את מלחמותינו' [ש"א ח, כ]".
ניתן רק לייחל ולהתפלל שה' ישלח לנו מנהיג כזה שינהיג את עם-ישראל בדרכי הצדק והאמת.
זו אכן המצוה הראשונה שנתחייבנו בה לאחר שנשוב לדרך האמת ולאחר שנקים את הסנהדרין.
ברם, כל עוד עם-ישראל רחוק מדרך האמת מצוה זו לא רלבנטית, ולא רק מפני שעם-ישראל לא יעשה-כן בשלב זה, אלא ובעיקר מפני שראשית יש לעקור עבודה-זרה ולהשיב את עם-ישראל לדרך האמת. רק לאחר שעם-ישראל ישוב לדרך האמת יצמח בקרבו הרצון להמליך מלך של אמת ולכונן ממלכת כהנים וגוי קדוש.
ובאופן כללי, אם המלך הולך בדרכי ה' זו ברכה גדולה, וכמו שפוסק רבנו בהלכות מלכים ומלחמות ספ"ד:
"ובַכֹּל יהיו מעשיו לשם שמיים, ותהיה מחשבתו ומגמתו להרים דת האמת, ולמלאות העולם צדק, ולשבור זרוע הרשעים, ולהילחם מלחמות ה' -- שאין ממליכין מלך תחילה, אלא לעשות משפט ומלחמה: שנאמר 'ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו, ונלחם את מלחמותינו' [ש"א ח, כ]".
ניתן רק לייחל ולהתפלל שה' ישלח לנו מנהיג כזה שינהיג את עם-ישראל בדרכי הצדק והאמת.