משנה שבת (ב, ט): "עושין כל צרכי מילה בשבת מוהלין ופורעין ומוצצין" וכו'.
ובגמרא שבת (קלג ע"א): "אמר רב פפא: האי אומנא דלא מייץ סכנה היא ועברינן ליה".
לייק
חבר/ה לא ידוע/ה
27 בינו׳ 2022
הרמב"ם בהלכות מילה כותב כך: "כיצד מוהלין? חותכין את כל העור החופה את העטרה עד שתתגלה כל העטרה. ואחר כך פורעין את הקרום הרך שלמטה מן העור בציפורן, ומחזירו לכאן ולכאן עד שייראה בשר העטרה. ואחר כך מוצץ את המילה עד שיצא הדם ממקומות רחוקים, כדי שלא יבוא לידי סכנה. וכל מל שאינו מוצץ – מעבירין אותו. ואחר שמוצץ נותן עליה אספלונית או רטייה וכיוצא בהן" (פרק ב' הלכה ב').
המציצה היא חובה ומונעת סכנה וכנראה שטעמה הוא משום רפואה כמו שכתב הרמב"ם גם בגמרא נדמה לי במסכת שבת מדגישה את חובת המציצה.
משנה שבת (ב, ט): "עושין כל צרכי מילה בשבת מוהלין ופורעין ומוצצין" וכו'.
ובגמרא שבת (קלג ע"א): "אמר רב פפא: האי אומנא דלא מייץ סכנה היא ועברינן ליה".
הרמב"ם בהלכות מילה כותב כך: "כיצד מוהלין? חותכין את כל העור החופה את העטרה עד שתתגלה כל העטרה. ואחר כך פורעין את הקרום הרך שלמטה מן העור בציפורן, ומחזירו לכאן ולכאן עד שייראה בשר העטרה. ואחר כך מוצץ את המילה עד שיצא הדם ממקומות רחוקים, כדי שלא יבוא לידי סכנה. וכל מל שאינו מוצץ – מעבירין אותו. ואחר שמוצץ נותן עליה אספלונית או רטייה וכיוצא בהן" (פרק ב' הלכה ב').
המציצה היא חובה ומונעת סכנה וכנראה שטעמה הוא משום רפואה כמו שכתב הרמב"ם גם בגמרא נדמה לי במסכת שבת מדגישה את חובת המציצה.