היי,קראתי את הפוסט על ל״ג בעומר
אשמח להבין מדוע הנך בעצם קורא לרשבי
״ בר יוחי?
אציין שאני לא דתי ולא באתי להתעמת,והצלחתי להבין במה כוונתך בפוסט בכך שהרשבי בעיניי רבים הוא כאלוה ושזה נחשב עבודה זרה
הכוונה שלי בעצם במה הרשבי אשם שהרי הוא לא זה שגרם לזה שיהפכו אותו לאלוה ומדוע בעצם אתה קורא לו בשם גנאי לכאורה?
שסתם למשל אם יהפכו את משה רבנו גם כאלוה אז האם נקרא לו בשם גנאי?
ושוב אני מציין איני באתי להתעמת אלה נטו להבין
בברכה
איני יודע מה אתה מתלונן, והלא צאצאי המינים קוראים בעצמם לשיקוצם "בר יוחי" בפיוטם המפורסם. וכי שאלת אותם מדוע הם מבזים את בר-יוחי? כמו כן, השאלה אם הוא אשם או אינו אשם איננה רלבנטית, כי גדול כבוד שמים מכבודו של בר-יוחי, ומצוה גדולה ורבה היא לעקור את שמו וזכרו מעם ישראל עד שיחדלו מהפיכתו לשיקוץ מתועב אשר מפיל חללים בעם-ישראל, ולאחרונה לא רק חללים במובן הרוחני דהיינו ביציאת התועים למינות, אלא 45 חללי מירון. ולכן ראיתי לנכון לאמץ את השם "בר יוחי" אשר ממילא המינים וצאצאיהם משתמשים בו בפיוטם המפורסם לשיקוצם, כדי לבטא את הסתייגותי מכך שהפכוהו לשיקוץ.
ואין לך מושג כמה חזקה היא אמירת הלעג למינים ההולכים למירון: "אתם הולכים לשיקוץ שמעון?".
שלום וברכה
רק אייעץ לך שאם קראת ולא הבנת,
תקרא שוב.
לגבי שאלתך השנייה
מארי כבר ענה באתר על שאלה זו
הנה היא לפניך:
(שאל השואל)
"שבוע טוב
אני ממש מבולבל מהמאמר הזה
גם את משה רבנו הפכו לאלוה משיחי בזוהר
אז גם בו נזלזל
מה רשבי אשם בהזיותם של אלו"
(תשובתו של מארי יצ"ו)
"עד היום לא ראיתי שהפכו את משה רבנו ע"ה לאלוה בזוהר, ואיני יודע על-סמך מה אתה אומר זאת. אדרבה, עד עתה ראיתי שמטרתם היא ההיפך הגמור, לערער על נביאותו באופן מוחלט, כדי להכתיר את שיקוץ שימי לאלוה החדש.
על-כל-פנים, ברור שלא אמירה אחת או אפילו כמה אמירות קובעות לעניין זה, אלא מגמה מתמשכת, ועד כמה שראיתי ספר הזוהר הפך את שיקוץ שימי בר יוחי במגמה מתמשכת לאלוה. והראיה הגדולה לצדקת דבריי: ראה לדוגמה כיצד עובדי האלילים פונים אליו בקבר במירון, הם לא פונים כך למשה רבנו ע"ה.
ולגבי מה רשב"י אשם, אין לטענה הזאת שום משמעות, כי גדול כבוד שמים מכבודו. והוא היה שמח שיהפכו אותו לשיקוץ ולתיעוב באופן זמני, כדי לעקור עבודה-זרה מעם-ישראל, וכדי לקרב את עם-ישראל לממלכת כהנים וגוי קדוש.
ואם אתה מבולבל זה סימן לכך שלא הבנת עד עתה את חומרת הזוהר.
אגב, לא ניתן לזלזל במשה רבנו ובשאר הנביאים, מפני שהאמונה בהם מעוגנת ביסודות הדת."