לדעתי יש צורך בחוק נגד הרשעים הארורים שמפיצים את ההבלים הללו ופוגעים, אמנם לא באופן פיזי או מילולי אלא באופן מחשבתי; חוק שמאפשר להתפלסף עמם תחת השגחת בית משפט. בדומה למה שעשה הרמב"ם עם דעות המתכלמין. ולאחר שהפריכו דרכם לומר שהנזק שעשו עצום בהחרבת דעת הבריות ולהענישם.
ר' איתמר, ימשיך כבודו... מה עלינו ללמוד ממעשיה זו?
אגב, פשוט לא יאומן איך ב"חסידות" כל כך בקלות עיקמו פסוקים רבים והוציאו אותם מהקשרם רק כדי שישתלבו יפה בדרשות שלהם ויהוו "ראיות" להזיותיהם.
דוגמא לכך מובאת שם, שפירש ה"בעל שם" את הפסוק: ": "רעבים גם צמאים, נפשם בהם תתעטף" - "מדוע ברא ה' אותנו: "רעבים גם צמאים"!? משום ש"נפשם בהם תתעטף" – מפני שבכל מאכל ומשקה שמזמן הקב"ה לאדם, ישנן נשמות קדושות המגולגלות ומשוועות לעזרה ותיקון."
כל תינוק של בית רבן מבין שסוף הפסוק חוזר על תחילתו. ואי אפשר בשום פנים באופן לחלק את הפסוק לשניים. אך לבעל שם זה לא הפריע...
הצעה לחוק: הסרת מכשול
חיוב הצגת ביסוס או הצגת אי ביסוס למידע שעלול להשפיע על התנהגות או בחירה מסוימת של אדם.
אדם שמסתמך על הבלים יחויב להודיע על מה הוא מסתמך
לדעתי יש צורך בחוק נגד הרשעים הארורים שמפיצים את ההבלים הללו ופוגעים, אמנם לא באופן פיזי או מילולי אלא באופן מחשבתי; חוק שמאפשר להתפלסף עמם תחת השגחת בית משפט. בדומה למה שעשה הרמב"ם עם דעות המתכלמין. ולאחר שהפריכו דרכם לומר שהנזק שעשו עצום בהחרבת דעת הבריות ולהענישם.
ר' איתמר, ימשיך כבודו... מה עלינו ללמוד ממעשיה זו?
אגב, פשוט לא יאומן איך ב"חסידות" כל כך בקלות עיקמו פסוקים רבים והוציאו אותם מהקשרם רק כדי שישתלבו יפה בדרשות שלהם ויהוו "ראיות" להזיותיהם.
דוגמא לכך מובאת שם, שפירש ה"בעל שם" את הפסוק: ": "רעבים גם צמאים, נפשם בהם תתעטף" - "מדוע ברא ה' אותנו: "רעבים גם צמאים"!? משום ש"נפשם בהם תתעטף" – מפני שבכל מאכל ומשקה שמזמן הקב"ה לאדם, ישנן נשמות קדושות המגולגלות ומשוועות לעזרה ותיקון."
כל תינוק של בית רבן מבין שסוף הפסוק חוזר על תחילתו. ואי אפשר בשום פנים באופן לחלק את הפסוק לשניים. אך לבעל שם זה לא הפריע...
אתה דתלש?