תהיתי במשך זמן רב תוך שאני קורא משניות - מדוע אני מתייגע להבין הלכה מסוימת ולבסוף מגלה שההלכה לא כמו שאותו חכם אמר!
אז למה בכלל זה כתוב שם? אז הנה לפניכם תשובת רבנו בנושא (הקדמתו למסכת זרעים-מועד):
"אילו [הכתוב] [...] השמיט דברי מי שאין הלכה כדבריו, היה בא דור שלאחריו מי שקיבל [במסורת הקבלה האמיתית] ממי שחלק על אותה סברא [אשר גם היא לטענתנו הגיעה במסורה] [...] – היפך הדבר שנפסק להלכה למעשה, והיה נכנס בלבנו ספק לומר: איך קיבל פלוני - שהוא אדם נאמן - שדברי פלוני אסור? והנה המשנה ביארה בו שהוא מותר, או להפך, אבל כשיהיו ידועות אצלינו כל הסברות תסתלק הסתירה הזו".
אכן, אך גם הידיעה הרחבה הזו אינה נדרשת אלא מחכמים בודדים שעוסקים בפסיקת הלכה, ולדעתי אפילו לא מתלמידי החכמים, שהרי רבנו לא הלך בשיטתו של ר' יהודה הנשיא ולא שילב דעות דחויות בספרו "משנה תורה". וצדק מאד בכך לדעתי.