האם האפיפיורים בימנו נחשבים רשעים כמו ישוע הרשע שר׳׳י שעליו כתב רבינו בהלכות עבודה זרה וחוקות הגויים פרק י הלכה א ׳׳אבל מוסרי ישראל והמינים והאפיקורוסין מצוה לאבדן ביד ולהורידן עד באר שחת מפני שהן מצירין לישראל ומסירין את העם מאחרי ה' כישוע הנוצרי ותלמידיו וצדוק ובייתוס ותלמידיהם שם רשעים ירקב.׳׳ ובהלכות תשובה פרק ג הלכה י כתב ’׳מחטיאי הרבים כיצד? אחד שהחטיא בדבר גדול, כגון ירבעם וצדוק ובייתוס, ואחד שהחטיא בדבר קל, אפילו לבטל מצות עשה, ואחד האונס אחרים עד שיחטאו, כמנשה שהיה הורג את ישראל עד שיעבדו עבודת כוכבים, או שהטעה אחרים והדיחם כישוע.׳׳ ובהלכות מלכים ומלחמות פרק יא הלכה י רבנו כתב ׳׳אף ישוע הנוצרי שדימה שיהיה משיח ונהרג בבית דין, כבר נתנבא בו דניאל, שנאמר "ובני פריצי עמך ינשאו להעמיד חזון ונכשלו". וכי יש מכשול גדול מזה? שכל הנביאים דיברו שהמשיח גואל ישראל ומושיעם, ומקבץ נדחיהם ומחזק מצוותן - וזה גרם לאבד ישראל בחרב, ולפזר שאריתם ולהשפילם, ולהחליף התורה, ולהטעות רוב העולם לעבוד אלוה מבלעדי ה'.׳׳ או אולי מפני שאבותם הטעום, האפיפיורים אינם סתם נחשבים רשעים מסיבות אלו? או האם נחשבים כסילים? איך רבנו היה מתייחס אליהם אם בכלל?
top of page
כדי לראות את זה בפעילות, יש לעבור לאתר הפעיל שלך.
3 תגובות
bottom of page
לשאלת השואל: האפיפיורים הם בגדר עובדי עבודה-זרה אשר מתעים מיליארדים אחרי התהו וההבל, אך דינם אינו חמור לדעתי כדין המינים שמורידין ולא מעלין, אלא דינם הוא מיתה בבית דין, כדין גוי עובד עבודה-זרה. ובמלים אחרות: לא מורידין ולא מעלין.
כמו כן, כל הדיון בעניין תינוקות שנשבו נוגע לתינוקות ישראלים, ואין לו שום שייכות לגויים.
ערב טוב.
נראה לי מהלכות רבנו שיותר חשוב להוקיע את הרשעים מאשר לקרבן ויש להשתדל לקרב תינוקות שנשבו רק כאשר הדבר אינו עלול לפגום בהוקעת מעשיהם