נשאלתי את השאלה שבכותר והשבתי כך:
אין צורך להכשירוֹ, כי מדובר בחשש מאד-מאד רחוק, ואסביר: כדי שיהיה צורך להכשיר שיש עלינו לדעת בוודאות שנשפך תבשיל חמץ רותח על-גבי השיש (לא סתם תבשיל אלא תבשיל חמץ כגון דייסת סולת וכיו"ב). כלומר, אם לא ידוע לנו שנשפך תבשיל חמץ רותח על-גבי השיש אין צורך להכשירו כי הכלל הוא "אחזוקי איסורי לא מחזקינן". ברם, אם ידוע לו לאדם שנשפך על השיש במהלך השנה תבשיל חמץ רותח, ובכן, במקרה כזה האדם צריך להכשיר את השיש רק אם הוא נוהג לשפוך בפסח תבשילים רותחים על-גבי השיש וללקקם או לאוספם מעל-גבי השיש לצלחתו – רק אז יהיה לו צורך להכשיר את השיש בשפיכת מים רותחים על-גבי השיש. אך אם האדם אינו נוהג ככלב מוכה שיגעון או ככסיל אורתודוקסי מוכה תאווה, אין שום צורך להכשיר את השיש לפסח... ואם יש עליו פירורי חמץ ינקה אותם במטלית ותו לא.