אני מוסיף שהרב שאני מתייעץ איתו שהוא פוסק על פי הרמב״ם אומר שהמוציא לא פותר כלום מעבר ללחם, אבל אוכל שמתלפף עם הלחם כדוגמא חומוס או רוטב של דג כן פותר אבל לא פותר בשר או פירות וירקות ומזונות. ויין לא פותר את כל המשקים, כך שיוצא שאכלתי את כל המזונות שציינתי אני מחוייב בברכה אחרונה על כל מזון, וברכה אחרונה על היין ואחר כך ברכת המזון שפותרת את הלחם.
כן. פרי לא מוגדר כחלק מהדברים שברכת המוציא פוטרת אותם.
כמו כן, ניתן לאכול פירות לפני נטילת ידיים וברכת המוציא (מעין סעודה קלילה מקדימה, וכך נהגו בימי קדם אניני הדעת, וזו הזדמנות מצוינת לשוחח ולומר דברי תורה), וברכת הפירות תפטור אתכם מלברך על שאר הפירות במשך כל הארוחה.
אני מוסיף שהרב שאני מתייעץ איתו שהוא פוסק על פי הרמב״ם אומר שהמוציא לא פותר כלום מעבר ללחם, אבל אוכל שמתלפף עם הלחם כדוגמא חומוס או רוטב של דג כן פותר אבל לא פותר בשר או פירות וירקות ומזונות. ויין לא פותר את כל המשקים, כך שיוצא שאכלתי את כל המזונות שציינתי אני מחוייב בברכה אחרונה על כל מזון, וברכה אחרונה על היין ואחר כך ברכת המזון שפותרת את הלחם.
כן. פרי לא מוגדר כחלק מהדברים שברכת המוציא פוטרת אותם.
כמו כן, ניתן לאכול פירות לפני נטילת ידיים וברכת המוציא (מעין סעודה קלילה מקדימה, וכך נהגו בימי קדם אניני הדעת, וזו הזדמנות מצוינת לשוחח ולומר דברי תורה), וברכת הפירות תפטור אתכם מלברך על שאר הפירות במשך כל הארוחה.