לאחרונה עברתי על פני בית פולחן אורתודוקסי, ומישהו פתאום יצא וביקש שאהיה האדם העשירי למניין. סירבתי כי לא רציתי להשתתף בעבודה זרה, וגם לא לעזור לאחרים לעשות זאת. האם לפי הרמב"ם פעלתי נכון? אם כן, אנא ספקו מקורות מהרמב"ם.
top of page

כדי לראות את זה בזמן עבודה, עברו לאתר הפעיל שלכם.
4 תגובות
אי אפשר יותר להגיב על הפוסט הזה. לפרטים נוספים יש לפנות לבעל/ת האתר.
bottom of page

שלום איתמר איש יקר
יש מצב אמיתי ומציאותי, אשר בו, כל בתי הכנסיות במדינה מסויימת נגועים בנגע הקבלה ופרושי רש"י וכל המשתמע מכך. מה יעשה יהודי רמבמי, שמחפש מקום להתפלל בו, ובמיוחד בשבת, ואינני מדבר על קהילות חסידיות בלבד, אלא על כל זרמיה וקהילותיה של יהדות מדינה זו.
האם על יהודי זה לעקור את מקום מגוריו למדינה אחרת? ואם אין ליהודי זה האפשרות לעזוב את מדינתו ואת עירו? האם יותר נכון יהיה שלא ילך להתפלל באף מניין? גם לא בשבת? פשוט לא להשתתף בשום קהילה ואו בית כנסת של טועים?
גם הליטאים כבר מזמן פסקו מלהיות מתנגדים, וגם אצלם נכנסה השפעתה של הקבלה וגם להם רש"י הינו אלילם.