כך כתב לי אחד מחסידיו של ערוסי, אשר מנסה בנכלולים לשכנע אותי שלא להוכיח את רבו.
שנה את תוכן המאמרים,
הכל ידוע,
אתה לא מחדש דבר.
אף אחד גם לא יתייחס לזה,
כי העולם רץ רק על כסף חופש ונוחות ולא על אמת.
חשוב על כך.
והנה תשובתי לאותו נוכל שמתחזה לידיד:
כתבת כך [שילבתי את תשובותיי מיד בסמוך לדבריך]:
שנה את תוכן המאמרים [בסדר, אם אתה אומר].
הכל ידוע [גם התורה ידועה, וחובה לקרוא מדי שבוע שניים מקרא ואחד תרגום, ושננתם].
אתה לא מחדש דבר [האמנם? אולי אינך מעמיק להתבונן?].
אף אחד גם לא יתייחס לזה [האמנם? וכי יחס בני האדם קובע את היחס לאמת?].
כי העולם רץ רק על כסף חופש ונוחות ולא על אמת [אם אתה רץ אחרי הכסף התאוות וההזיות זה לא אומר שכולם כך].
חשוב על כך [חשבתי על דרך האמת שנים רבות, וזו דרכי].
אנא אַל נא תטרידני עוד.
"לְדָוִד אַל תִּתְחַר בַּמְּרֵעִים אַל תְּקַנֵּא בְּעֹשֵׂי עַוְלָה. כִּי כֶחָצִיר מְהֵרָה יִמָּלוּ וּכְיֶרֶק דֶּשֶׁא יִבּוֹלוּן. בְּטַח בַּיְיָ וַעֲשֵׂה טוֹב שְׁכָן אֶרֶץ וּרְעֵה אֱמוּנָה" (תה' לז, א--ג).