בעקבות המאמר: "הזוהר - הזיה פגאנית כעורה (חלק ג)", הועברה אלי שאלה בעניינו:
שלום וברכה. כתבת בין השאר: "אולם, לדעת מכשפי הזוהר הקב"ה נתן לשיקוץ שמעון במערה נספח ותוספת לתורה"... ונדמה לי שנכשלת בלשונך... כי העובדה שממציאי הזוהר תלו את המצאתם ברשב"י זה עדיין לא הופך אותו לשיקוץ?! או שפספסתי כאן משהו...
עד כאן לשון השאלה, ומכאן לתשובתי:
שלום וברכה,
לאחר שראיתי את המגמה הגסה של ספר הזוהר להפוך את רשב"י לאלוה, ולאחר שראיתי את היחס הפגאני שיש כלפיו בעם-ישראל בימינו, ולאחר שראיתי שזלזולו מועיל מאד לביטול הזיות ספר הזוהר -- הגעתי למסקנה שמצוה לזלזל באלהותו השקרית של שימִי בר יוחִי, ואפילו שיהיה בזה ביזוי לזכרו.
והנה לפניך הדברים שכתבתי בעניין זה בחלק ב בסדרה האמורה:
מראש הקטע עולה שכוחו של ר' שמעון לזעזע את כל העולם, שהרי מלך המשיח מתואר כתלמידו דהיינו כמי שבא לכבדו וקרא לו "רבי" (בדוגמה יו) – ואם יש כוח לתלמידו לעשות כן, כל-שכן ר' שמעון! ושוב הערצה פגאנית לר' שמעון, והפכו אותו לאליל משוקץ, עד שמצוה לומר: "שיקוץ שמעון", ואפילו שיש בזה פגיעה בכבודו של רשב"י, כי גדול כבוד שמים מכבודו של רשב"י, ובמקום שיש חילול-שם-שמים אין חולקים כבוד לרב, ומצוה לעקור את זכרו.
עד כאן מתוך המאמר האמור חלק ב.
אגב, אם יורשה לי להעיר דומני שלא דייקת בלשונך...
שהרי כתבת כך: "שממציאי הזוהר" וכו', ולא מדובר בהמצאות וחידושים, אלא בהחדרת הזיות פגאניות לליבו של עם-ישראל, לכן ראוי לומר "מכשפי הזוהר", כראוי לומר בענייני מינות ועבודה-זרה שהתורה קידשה מלחמת חורמה כנגדם, ולא "ממציאי הזוהר" כראוי לומר בענייני מדע חשובים ומוערכים.
וראה את הלשונות החמורים בתורה כנגד עבודה-זרה, מתוך דברי רבנו במורה (א, לו):
"דע, כי כאשר תתבונן בכל התורה וכל ספרי הנביאים לא תמצא לשון חרון-אף, ולא לשון כעס, ולא לשון קנאה, כי אם בעבודה-זרה דווקא. ולא תמצא שנקרא: 'אויב יי' או 'צר' או 'שונא', אלא עובד עבודה-זרה דווקא. אמר: 'וַעֲבַדְתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים וְהִשְׁתַּחֲוִיתֶם לָהֶם, וְחָרָה אַף יְיָ בָּכֶם' [דב' יא, טז –יז], 'פֶּן יֶחֱרֶה אַף יְיָ' [דב' ו, טו], 'לְהַכְעִיסוֹ בְּמַעֲשֵׂה יְדֵיכֶם' [דב' לא, כט], 'הֵם קִנְאוּנִי בְלֹא אֵל כִּעֲסוּנִי בְּהַבְלֵיהֶם' וכו' [דב' לב, כא], 'כִּי אֵל קַנָּא' וכו' [דב' ו, טו], 'מַדּוּעַ הִכְעִסוּנִי בִּפְסִלֵיהֶם' [יר' ח, יט], 'מִכַּעַס בָּנָיו וּבְנֹתָיו' [דב' לב, יט], 'כִּי אֵשׁ קָדְחָה בְאַפִּי' [דב' לב, כב], 'נֹקֵם יְיָ לְצָרָיו וְנוֹטֵר הוּא לְאֹיְבָיו' [נחום א, ב], 'וּמְשַׁלֵּם לְשֹׂנְאָיו' [דב' ז, י], 'עַד הוֹרִישׁוֹ אֶת אֹיְבָיו' [במ' לב, כא], 'אֲשֶׁר שָׂנֵא יְיָ אֱלֹהֶיךָ' [דב' טז, כב], 'כִּי כָל תּוֹעֲבַת יְיָ אֲשֶׁר שָׂנֵא' [דב' יב, לא], ואלה רבו מלמנות, אלא שאם תתחקה עליו בכל הספרים תמצאֵהו".
כל טוב ובשורות טובות.
אדיר,אחי לאן הגעתה?
או שכבודו בעל בינה יתרה ואני לא יורד לסוף דעתך, או שהקדיח תבשילך.
רשב"י הוא תנא מעמודי התווך של היהדות הרבנית ,
לא שייך לזלזל כך בכבודו, ובטח שלא בעבור מאמיני הזיות הזוהר הטיפשים הכופרים.
עולה לי מחשבה שמא כבודו רוצה לייצר עניין בפורום "אור הרמב״ם " וההתבטאויות האלו יביאו פולמוס שממילא יביא "רייטינג"
בד"כ אדיר, אתה מביא מקורות לדבריך, במאמר זה מרגיש שאתה מדבר מהבטן ולא מתוך שיקול דעת ובחינת הדברים בכובד ראש.
ט֭וֹבָה תּוֹכַ֣חַת מְגֻלָּ֑ה
מֵאַהֲבָ֥ה מְסֻתָּֽרֶת
לעניות דעתי ניתן לחדד את דבריו של ר' אדיר.
מקובלי הזוהר אינם זייפו רק ספר, הם זייפו דמות מפוברקת שנקראת בפיהם "רבי שמעון בר יוחאי", כלומר אין זה באמת רבי שמעון התנא הגדול אלא זיוף זול שנוצר מכח מדמה סרוח של מקובלי ספרד. ואם כן כאשר אנו מבזים את אותו רבי שמעון, אנו בעצם מבזים את דמותו המזוייפת והדמיונית ולא את התנא הגדול.
שבוע טוב
אני ממש מבולבל מהמאמר הזה
גם את משה רבנו הפכו לאלוה משיחי בזוהר
אז גם בו נזלזל
מה רשבי אשם בהזיותם של אלו
בזלזולך ברבי שמעון בעניין הזוהר אתה נראה כמסכים עם טענת שיוך הזוהר לרשב"י על כל הרעה המשתמעת מכך.