למיטב ידיעתי קאפח לא גידל פאות (=סימונים מסולסלים כמנהג המינים השורצים בימינו), אולי כשהיה ילד קטן.
כמו כן, עד כמה שידוע לי אין זכר לעניין זה במשנת רבנו, ולדעתי מדובר בימינו במנהג מאוס ונגעל מאד, מפני שהמינים אימצוהו לחיקם והוא סימן היכר לאורתודוקסים הפרו-נוצרים ההולכים בדרכי המינות.
ואצרף גם את דברי רבנו בתשובה רמד (בתרגומו של קאפח להלכות עבודה-זרה פי"ב אות יד):
"ולא נצטווינו לגדל שער הצדעים כמו שמדמה ההמון, ורק הנזיר הוא שנצטווה לגדל השיער [...] ואין הדבר כן בפאות [כלומר אין שום חובה לגדלן, וכדלקמן] אלא הן מצות לא תעשה בלבד [דהיינו כל שאסור הוא לגלחן בתער], ולפיכך אין חובה לגדלן ורק נאסרה ההשחתה בלבד".
תודה למענה! התכוונתי לרב יחיא קאפח ולא לנכדו, ובתמונות רואים אותו עם פאות וגם חשבתי תמיד שתימנים נהגו לגלות פאות אבל כיון שאני אשכנזי אני לא יודע ולכן שאלתי. למה המנהג של הרב יחיא קאפח מאוס עליך? כמו כן רואים בתמונות שהוא לבד תלית קטן אבל די גדול. מה דעתך לגבי זה?
תימנים אכן נהגו לגדל פיאות, אבל הואיל ואין זכר לזה בהלכות רבנו ונוהגים בזה המינים בימינו, לכן לדעתי זה מנהג מאוס מאד, אשר הפך להיות לסימן היכר מובהק של המינות והמינים.
הטלית שרואים בתמונה היא טלית גדול, איני יודע למה הוא לבש מעליה עוד בגד.
למיטב ידיעתי קאפח לא גידל פאות (=סימונים מסולסלים כמנהג המינים השורצים בימינו), אולי כשהיה ילד קטן.
כמו כן, עד כמה שידוע לי אין זכר לעניין זה במשנת רבנו, ולדעתי מדובר בימינו במנהג מאוס ונגעל מאד, מפני שהמינים אימצוהו לחיקם והוא סימן היכר לאורתודוקסים הפרו-נוצרים ההולכים בדרכי המינות.
ואצרף גם את דברי רבנו בתשובה רמד (בתרגומו של קאפח להלכות עבודה-זרה פי"ב אות יד):
"ולא נצטווינו לגדל שער הצדעים כמו שמדמה ההמון, ורק הנזיר הוא שנצטווה לגדל השיער [...] ואין הדבר כן בפאות [כלומר אין שום חובה לגדלן, וכדלקמן] אלא הן מצות לא תעשה בלבד [דהיינו כל שאסור הוא לגלחן בתער], ולפיכך אין חובה לגדלן ורק נאסרה ההשחתה בלבד".