רבנו עוסק בגילוח הפאות (פאות הראש ופאות הזקן) בפרק יב בהלכות עבודה-זרה.
בהלכה א שם רבנו פוסק כך ביחס לפאות הראש (השער שבצדדי הראש בין המקום שמעל האוזן ועד לרכה), וכֹה דברי רבנו:
"אין מגלחין פאתי הראש, כמו שהיו עושין עובדי עבודה זרה וכומריהן--שנאמר "לא תקיפו, פאת ראשכם" (ויקרא יט,כז). וחייב על כל פיאה ופיאה; לפיכך המגלח שני צדעיו, אפילו בבת אחת והתראה אחת--לוקה שתיים".
ובהלכה ו שם הוסיף:
"ומותר ללקט הפיאות במספריים, לא נאסר אלא השחתה של תער".
ובהלכה ז-ח רבנו עוסק בפאות הזקן, וכֹה דבריו:
"דרך כומרי עבודה זרה היה להשחית זקנם, לפיכך אסרה תורה להשחית הזקן. וחמש פיאות יש בו--לחי העליון ולחי התחתון מימין, ולחי העליון ולחי התחתון משמאל, ושיבולת הזקן. ולוקה על כל פיאה ופיאה; ואם נטלן כולן כאחת, לוקה חמש. ואינו חייב עד שיגלחנו בתער--שנאמר "ולא תשחית, את פאת זקנך" (ויקרא יט,כז), גילוח שיש בו השחתה; לפיכך אם גילח זקנו במספריים, פטור. ואין המתגלח לוקה, עד שיסייע. ואישה--מותרת להשחית זקנה, אם היה לה שיער זקן; ואם השחיתה זקן האיש, פטורה".
ובהלכה ח הוסיף:
"השפם--מותר לגלחו בתער, והוא השיער שעל גב השפה העליונה; וכן השיער המדולדל מן השפה התחתונה. ואף על פי שהוא מותר, לא נהגו ישראל להשחיתו, אלא לגלח קצתו, עד שלא יעכב אכילה ושתייה".
לגבי שאלתך בעניין המספר במכונה, כל עוד המספריים אינם נוגעים בבשר -- מותר מן התורה. אולם, נראה לי שלא ראוי לגלח על מספר 0, כי הדבר קרוב מאד לתער, ויש בזה גם מראית עין גדולה מאד והליכה במנהגי תרבות הגויים.
רבנו עוסק בגילוח הפאות (פאות הראש ופאות הזקן) בפרק יב בהלכות עבודה-זרה.
בהלכה א שם רבנו פוסק כך ביחס לפאות הראש (השער שבצדדי הראש בין המקום שמעל האוזן ועד לרכה), וכֹה דברי רבנו:
"אין מגלחין פאתי הראש, כמו שהיו עושין עובדי עבודה זרה וכומריהן--שנאמר "לא תקיפו, פאת ראשכם" (ויקרא יט,כז). וחייב על כל פיאה ופיאה; לפיכך המגלח שני צדעיו, אפילו בבת אחת והתראה אחת--לוקה שתיים".
ובהלכה ו שם הוסיף:
"ומותר ללקט הפיאות במספריים, לא נאסר אלא השחתה של תער".
ובהלכה ז-ח רבנו עוסק בפאות הזקן, וכֹה דבריו:
"דרך כומרי עבודה זרה היה להשחית זקנם, לפיכך אסרה תורה להשחית הזקן. וחמש פיאות יש בו--לחי העליון ולחי התחתון מימין, ולחי העליון ולחי התחתון משמאל, ושיבולת הזקן. ולוקה על כל פיאה ופיאה; ואם נטלן כולן כאחת, לוקה חמש. ואינו חייב עד שיגלחנו בתער--שנאמר "ולא תשחית, את פאת זקנך" (ויקרא יט,כז), גילוח שיש בו השחתה; לפיכך אם גילח זקנו במספריים, פטור. ואין המתגלח לוקה, עד שיסייע. ואישה--מותרת להשחית זקנה, אם היה לה שיער זקן; ואם השחיתה זקן האיש, פטורה".
ובהלכה ח הוסיף:
"השפם--מותר לגלחו בתער, והוא השיער שעל גב השפה העליונה; וכן השיער המדולדל מן השפה התחתונה. ואף על פי שהוא מותר, לא נהגו ישראל להשחיתו, אלא לגלח קצתו, עד שלא יעכב אכילה ושתייה".
לגבי שאלתך בעניין המספר במכונה, כל עוד המספריים אינם נוגעים בבשר -- מותר מן התורה. אולם, נראה לי שלא ראוי לגלח על מספר 0, כי הדבר קרוב מאד לתער, ויש בזה גם מראית עין גדולה מאד והליכה במנהגי תרבות הגויים.