א. כל איסורי חכמים מותרים מהתורה. האם הגיוני לצמצם את כל איסורי חכמים כמה שניתן? להבנתי לא, ואיני מכיר גם מקור שתומך ברעיון כזה.
ב-ג. מסכים שיש היגיון (אם כי לא הכרח) באיסור על אכילה בלבד, אלא שהשאלה היא אם זה מה שעולה מדברי חז"ל.
ד-ז. אתה אומר 'כפי שהראיתי', אבל כבר הראיתי שזה לא נכון. אפשר להמשיך בוויכוח כן נכון, לא נכון, כילדים קטנים, אבל לי אין בזה עניין. כאמור, הגמ' לא מדברת כלל על אכילה דווקא, אלא הביאה ציטוט מהמשנה ועליו ערכה דיון. בסתמא אפשר להניח שאם לא חילקו בין אכילה לבישול אין חילוק כזה, אבל גם אם לא נניח כאן אי אפשר להוכיח כלום מהציטוט של המשנה.
אם אינני טועה ישנם כתבי יד שבהם חסרים הציטוטים מהמשנה. בכל אופן כתבי היד שונים בהיקף הציטוטים בהרבה, שהרי כל עניין הציטוט הוא להראות מקום ללומד על איזה חלק של המשנה דנים כעת, ולא חלם אדם מעולם לדייק מהם דיוקים. בסוגייתנו כ"י מינכן מצטט רק "ר' יוסי הגלילי" וכ"י ותיקן 121-122 "ר' יוסי הגלילי אומ' כו'". לעומת זאת ותיקן 123 ופירוקביץ' ממשיכים את דבריו על המילה 'נבלה', ואם נוסח זה היה נבחר בידי המדפיסים הרי שהיית צריך לומר שהדיון בגמ' הוא על אכילת נבלה, ומי יודע אילו קלקולים היו יוצאים מדיוקים שכאלה?
ח. לא מובאות בגמרא סברות. יש בגמרא דיון, קושיה ושתי תשובות, האחת של רב יוסף והאחת של רב אשי. הניסיון לראות בקושיה סברה לחלוטין ראוי לשם פלפול. נכון הדבר שבעתיים כשעוסקים בחכמי ה'מזרח' הקדומים הרגילים לדחות מו"מ תלמודי סתמי ב'פירכא בעלמא' או 'שינויא בעלמא'. ושים לב כי במקרים הללו מדובר לכאורה במסקנת הסוגיה, והם אלה שנדחים ב'שינויא בעלמא' וכדומה; ואילו כאן מדובר על קושיה שמוצעים לה שני תירוצים, וכיצד אפשר לראות בקושיה דעה, וקל וחומר שתי דעות?! מה שכתבת שהראית במאמר שזו הנחת היסוד של האמוראים אינו נכון, וכפי שכתבתי אני הנחת היסוד של הדיון היא לא זו אלא שהרישא של המשנה כוללת דינים באותה רמה. וארחיב: המשנה אומרת "כל הבשר אסור לבשל בחלב חוץ מבשר דגים וחגבים" ועל כך אומרת הגמרא ""הא עוף אסור מדאורייתא" - הגמ' מבינה שאם כתוב שאסור לבשל חוץ מדגים וחגבים, הרי שאיסור הבישול הוא גם על עוף והוא זהה לאסור הבישול של בהמה, וזה לא כר' עקיבא שלדעתו איסור עוף הוא מדרבנן - הרי שהכול כאן מדבר על איסור בישול, והגמ' לכאורה מניחה כי לר' עקיבא עוף אסור בבישול מדרבנן, אלא שדבר זה אינו מתאים למשנה הכוללת את העוף עם הבהמה. ניתן אמנם לדחות דיוק זה ולומר שהגמ' מביאה את דעת ר' עקיבא כי עוף מדרבנן באופן כללי בלי להיכנס לפרטי האיסור לדעתו, אך וודאי שאי אפשר ללמוד מכאן את ההפך.
ט. המצב הוא הפוך מדבריך. אם אמוראים יקבעו הלכה שלא כר' עקיבא הרי שלא תהיה הלכה כר' עקיבא. בכל אופן, אין כאן שום התנגשות בין שני כללים. לכאורה צריך לפסוק הלכה כרב אשי מרב יוסף שהוא בתראי והלכה כר' עקיבא, וממילא יעלה בידינו שבישול עוף בחלב אסור מדרבנן.
י. רב אשי כלל לא מגיה את המשנה. איני יודע כיצד הגעת לרעיון הזה. בכל אופן אמוראים מגיהים את המשנה במקרים רבים, ואין זה משנה את פסיקת ההלכה כמותם. האם תוכל להצביע על תשובה של רבינו שבה הוא פוסק הלכה בהתאם לכלל כזה? שמא תוכל למצוא מקור לזה באחד הראשונים האחרים?
יא. מה פסק הרמב"ם אני יודע. הוא אכן לא פסק את רב אשי, וזו גופא השאלה מדוע לא פסק כר' עקיבא וכרב אשי.
יב. כתבתי את דעתי. חבל לי להרחיב בשאלה האם דבריך הזויים עד כדי כך. אתה צודק שאני גרמתי לדיון לגלוש לשם בלשוני