ddshar7

חבר אור הרמב"ם
+4
More actions

פוסטים בפורום

ddshar7
חבר אור הרמב"ם
חבר אור הרמב"ם
20 בדצמ׳ 2021
In :)
בהלכות תפילה וברכת כהנים פרק ה הלכה י מונה הרמב"ם חמש כריעות. לפי הלכה זו בגמר התפילה כורע ופוסע שלוש פסיעות לאחריו כשהוא כורע. מכאן נראה שהכריעה היא כשהוא עומד על רגליו. לאחר מכן בהלכה י"ב אומר הרב: כל הכריעות האלו--צריך שיכרע בהן עד שיתפקפקו כל חוליות שבשדרה, וייעשה כקשת; ואם שחה מעט וציער עצמו, ונראה ככורע בכל כוחו--אינו חושש. מכאן נראה כי כריעה היא כיפוף הגב בהקשתה. לאחר מכן בהלכה יג אומר הרב: כריעה האמורה בכל מקום, על ברכיים. ובפירוש מקבילי- יושב על שוקיו וברכיו נוגעות ברצפה, ואינו מצמיד את פניו לקרקע. האם כריעה האמורה אצל הרמב"ם היא בעמידה ואולי בכיפוף ברכיים או בהנחת הברכיים על הרצפה ממש?
0
3
83
ddshar7
חבר אור הרמב"ם
חבר אור הרמב"ם
01 בדצמ׳ 2021
In :)
ברשותכם חברים אם אפשר לשאול כמה שאלות: 1. האם לפי מה שהבנתי מלאכים הם הכוחות הפועלים בעולם? 2. ואם הם הכוחות הפועלים בעולם אז אין להם תבנית? 3. ואם נראה להם תבנית אז זה רק בחזון, מראה או חלום? 4. כך נראה גם לאברהם שנאמר, וירא אליו ולאחר התגלות המלאכים בפסוק כב וַיִּפְנוּ מִשָּׁם הָאֲנָשִׁים, וַיֵּלְכוּ סְדֹמָה; וְאַבְרָהָם--עוֹדֶנּוּ עֹמֵד, לִפְנֵי יְהוָה. אם כך כל זה נאמר במראה הנבואה? 5. ואם כן לאחר מכן כל התגלות המלאכים ללוט היה גם כן במראה הנבואה? וכן כל המעשה באנשי סדום? וכן כל מעשה מהפכת סדום ועמורה? וכן כל עניין בריחת לוט ובנותיו? תודה, עדי
0
5
93