top of page

פינת האמת על רגל אחת: לראות את הנולד

אם תעברו על מאות המאמרים הכתובים כאן באתר אור הרמב"ם ועל אלפי התגובות הנלוות להם תשימו לב לדבר מאוד מעניין: האמת פחות ופחות נעדרת. זאת עובדה.


יותר ויותר אנשים מתחילים להתעורר ולהבין שיש בעיה עמוקה בצורה בה הרגילו אותנו לקבל את המציאות בתחומי חיים רבים מאד. הבעיות הנגרמות כתוצאה מצורת החיים הנוכחית המבוססת על יסודות שִׁקריים, מתחילות לצוץ בזו אחר זו כמו פטריות אחרי הגשם.


בני האדם מתחילים להבין ואף להגיב לעובדה שהאמת מוסתרת מהם, מיעוטם ביודעין, דהיינו מתוך היכרות כלשהי עם דרך האמת, ברב או במעט, ורובם שלא ביודעין, דהיינו אף שלא שמעו מעולם על דרך האמת – וכל זאת מפני שפשוט נמאס להם לחיות במסגרות או תחת השקפות הבל אשר אינן מועילות להם ולא גורמות להם לתחושה טובה של סיפוק ואושר.


לאחר שהורגלנו במשך עשרות שנים לחיות בתעתועי השקר, אנו מבינים שהונו אותנו, רימו אותנו, הובילו אותנו כצאן לטבח, בתמימותנו, לעבר עתיד שאינו מֵטיב עימנו ועם צאצאינו.


ועתה כולנו נמצאים בתקופה של בלבול רב, מתח וחוסר ודאות, אשר נגרמים כתוצאה מההתעוררות הזאת ומההתנגדות של שליחי השקר לאותה ההתעוררות ופקיחת העיניים. רואים כיום בחוש את הזעזוע העובר על כל העולם. כאילו העולם מתכונן לשינוי.


הרוב עדיין לא ערים לאמת, אך נראה כי הרצון של הציבור לדעת מהי האמת עתיד לגבור בסופו-של-דבר על רצון השליטים להותיר את נתיניו טיפשים, כנועים ומפוחדים, וכפי שהם עשו עד עתה וכפי שהם היו רוצים שיהיה גם בעתיד.


השינוי הנכון חייב להגיע מבפנים. מתוך התבוננות ועיון בכל המתרחש סביבנו כעת, וכן בכל המהלכים שהובילו אותנו עד לכאן: לארץ-ישראל לאחר כאלפיים שנות גלות.


היכן טעינו? מדוע חזרנו מגלות פיזית היכן שחיו אבותינו בארצות הניכר אל תוך גלות תודעתית, שכלית ומידותית, ועוד דווקא כאן בארץ הקודש? הכיצד קרה שבחרנו בהבל והפנינו עורף לייעודנו להיות אור לגוים ולכונן בארץ-ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש?


העתיד נמצא בידינו, בבחירה של כל אחד ואחת מאיתנו ללכת נגד תעתועי הנורמות השקריות המוסכמות בימינו, ונגד ההרגלים הלא נכונים שהוטבעו בנו, מכיוון שאנו כבר יודעים שהם לא משקפים את האמת. עלינו לבדוק היטב את המציאות בה אנו חיים, ולשאוף לעבר עתיד אחר בו האמת מאירה את העולם. עולם של תורה, עולם של ידיעת ה', עולם של בית-מקדש.


וכך פוסק הרמב"ם בהלכות יסודי תורה (ב, ג): "ולפי הדברים האלו אני מבאר כללים גדולים ממעשה ריבון העולמים, כדי שיהיו פתח למבין לאהוב את השם, כמו שאמרו חכמים בעניין האהבה: שמתוך כך אתה מכיר את מי שאמר והיה העולם".


ואין מאמר זה והבאים אחריו מכֻוונים אל אלו שלא רוצים להבין, אלא דווקא לאלו שבורא-עולם נתן בליבם פתח קטן ואפילו כחודו של מחט, ובפתח הקטן הזה כבר נִטַע בהם הרצון להתחיל ולהבין מהו עיקר חיותם ומטרתם בעולם-הזה ובבא אחריו.


והחכם יתאמץ מאוד לפתוח את ליבו ולו כחודו של מחט, לדברי זכריה הנביא (יד, יז):

"וְהָיָה אֲשֶׁר לֹא יַעֲלֶה מֵאֵת מִשְׁפְּחוֹת הָאָרֶץ אֶל יְרוּשָׁלַ‍ִם לְהִשְׁתַּחֲו‍ֹת לְמֶלֶךְ יְיָ צְבָאוֹת וְלֹא עֲלֵיהֶם יִהְיֶה הַגָּשֶׁם" (יד, יז).



70 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page